Udostępnij
Tweetnij

Samsung wstrzymuje sprzedaż i wymianę Galaxy Note 7. Każe je wyłączyć (aktualizacja: informacja dla polskich użytkowników)

Samsung wstrzymał sprzedaż Galaxy Note 7. Operatorzy i partnerzy nie oferują już tego modelu. Aktywne egzemplarze powinny zostać wyłączone.

To musiało się tak skończyć. Po tym, jak w teorii bezpieczne egzemplarze smartfonów Samsung Galaxy Note 7 również zaczęły się palić, Koreańczycy podjęli kroki, które mają na celu zapewnić bezpieczeństwo klientom. Dlatego Samsung wstrzymał globalną sprzedaż Note’a 7 oraz uprzejmie prosi o wyłączenie wszystkich aktywnych telefonów, gdyż te mogą stanowić potencjalne niebezpieczeństwo.

Samsung Galaxy Note 7

Samsung Galaxy Note 7 nie okazał się być szczęśliwym modelem. I choć start na pewno miał dobry (sprzedawał się lepiej niż Galaxy Note 5 po premierze), tak szybko pojawiły się pierwsze raporty o zapalających się bateriach. Z czasem było ich coraz więcej i na początku września Koreańczycy wstrzymali sprzedaż Galaxy Note 7 oraz uruchomili proces wymiany wadliwych egzemplarzy na nowe sztuki, które miały mieć już bezpieczne baterie. Teoria teorią, ale w praktyce okazało się, że telefony nadal są psotliwe. Egzemplarze z wymiany również potrafiły się zapalić. Do tej pory naliczono już kilka takich przypadków.

Samsung zareagował i postanowił wstrzymać globalną sprzedaż Galaxy Note 7. Wczoraj wspominaliśmy wam o wstrzymaniu pracy fabryki w Wietnamie, skąd pochodziły globalne dostawy nowego flagowca z piórkiem S Pen, a teraz oficjalnie ogłoszono wstrzymanie sprzedaży. Poniżej komunikat Samsunga.

Współpracujemy z odpowiednimi organami nadzoru w celu wyjaśnienia przyczyn zgłoszonych ostatnio incydentów dotyczących Note7. Bezpieczeństwo użytkowników jest dla nas najważniejsze. Z tego powodu Samsung zwraca się do wszystkich operatorów i sprzedawców na całym świecie o wstrzymanie sprzedaży i wymiany Note7 do czasu zakończenia postępowania wyjaśniającego.

Dokładamy wszelkich starań, aby wraz z właściwymi organami nadzoru wyjaśnić tę sytuację. Użytkownicy oryginalnych oraz wymienionych Note7 powinni wyłączyć telefony i zaprzestać ich używania, a także skorzystać z dostępnych środków zaradczych.

Informacja dla klientów z Polski: w najbliższym czasie podamy bardziej szczegółowe informacje dotyczące Note7, które znajdują się w posiadaniu lub zostały zamówione przez polskich klientów.

Jeśli więc użytkujecie obecnie Galaxy Note 7, to powinniście wyłączyć telefon i najlepiej udać się z nim do autoryzowanego serwisu Samsunga, gdzie powinniście uzyskać pomoc. Sytuacja jest nieciekawa. Na rynku konsumenckim niezwykle rzadko dochodzi do dwukrotnego wycofania ze sprzedaży tego samego produktu. Trudno powiedzieć, co tak naprawdę jest przyczyną zapalających się Galaxy Note’ów 7. Być może w rzeczywistości winna jest nie tylko bateria, a jakiś błąd, który powstał w trakcie projektowania telefonu. Samsung obecnie ponownie przygląda się problemom i gdy tylko coś ustali, to powinniśmy dowiedzieć się więcej. Na razie nie pozostaje nam nic innego, jak cierpliwie czekać.

I tak, to już koniec historii Galaxy Note 7. Samsung wstrzymuje produkcję na dobre. Poniżej stanowisko Olafa Krynickiego, rzecznika Samsung Polska.

Aktualizacja

Olaf Krynicki z Samsung Polska przekazał, że polscy właściciele Galaxy Note 7 będą mogli wymienić telefon na Galaxy S7 edge lub otrzymają zwrot pieniędzy. Szczegóły odnośnie procesu poznamy wkrótce.

źródło: Samsung

Marcelina Poznańska

Lubię Androida i jestem jego użytkowniczką niemal od samego początku. Nie stronię jednak od innych platform mobilnych. Interesuję się, poza nowymi technologiami, także jazdą konną oraz sportem.

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. więcej informacji

Aby zapewnić Tobie najwyższy poziom realizacji usługi, opcje ciasteczek na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookies". Kontynuując przeglądanie strony bez zmiany ustawień lub klikając przycisk "Akceptuję" zgadzasz się na ich wykorzystanie.

Zamknij