Udostępnij
Tweetnij

Apple pobiło kolejny rekord. Sprzedało niemal 23 miliony iPadów!

Firma z Cupertino z pewnością może mieć powody do zadowolenia. Zgodnie z wcześniejszymi przewidywaniami, w zeszłym kwartale Apple pobiło kolejne rekordy. Nie tylko pod względem sprzedaży iGadżetów, ale również wyników finansowych. Od października do końca grudnia sprzedano 22,9 milionów iPadów oraz ponad 50 milionów innych urządzeń pracujących w oparciu o system iOS. Z drugiej strony… czy ktoś z was wątpił, że zeszły kwartał nie będzie rekordowy dla firmy z Cupertino?

Firma z Cupertino z pewnością może mieć powody do zadowolenia. Zgodnie z wcześniejszymi przewidywaniami, w zeszłym kwartale Apple pobiło kolejne rekordy. Nie tylko pod względem sprzedaży iGadżetów, ale również wyników finansowych. Od października do końca grudnia sprzedano 22,9 milionów iPadów oraz ponad 50 milionów innych urządzeń pracujących w oparciu o system iOS. Z drugiej strony… czy ktoś z was wątpił, że zeszły kwartał nie będzie rekordowy dla firmy z Cupertino?

Przeczytaj koniecznie >> Kupujemy tani tablet. Na co zwracać uwagę?

Jaki masz system we własnym tablecie?

Zobacz wyniki

Loading ... Loading ...

Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, wczoraj późnym wieczorem Apple udostępniło własne wyniki finansowe (oraz sprzedaży) za pierwszy kwartał 2013 roku fiskalnego (czyli Q4 2012 roku). Już wcześniej pojawiały się liczne prognozy analityków, w których sugerowano, że zeszłe trzy miesiące będą dla firmy z Cupertino rekordowe. Zarówno pod względem liczby sprzedanych urządzeń, jak i również zysków fiskalnych. I tak też się stało, bo zeszły kwartał był dla Apple rzeczywiście rekordowy!

Firma z Cupertino sprzedała w tym okresie aż 22,86 miliona iPadów. W porównaniu do adekwatnego okresu sprzed roku (kiedy sprzedano 15,4 mln sztuk tabletów z iOS) wzrost wyniósł aż 63%! To oznacza, że w każdej sekundzie sprzedawano mniej więcej 3 iPady! Pozostali producenci „dachówek” mogą tylko pozazdrościć tak świetnego wyniku. Wśród pozostałych danych na temat sprzedaży warto również wspomnieć o innych urządzeniach. Apple sprzedało także:

  • 47,8 milionów iPhone’ów (78% więcej niż rok temu);
  • 12,7 milionów iPodów;
  • 4 miliony komputerów Mac (wynik gorszy o 18% względem zeszłego roku).

Podsumowując, łącznie sprzedano ponad 75 milionów urządzeń z systemem iOS, co daje nam mniej więcej 10 egzemplarzy kupowanych każdej sekundy. Na świecie jest obecnie już ponad pół miliarda aktywowanych iGadżetów.

Przychody firmy w tym okresie wyniosły aż 54,5 miliarda dolarów, a zysk netto wyniósł aż 13,1 miliardów dolarów. Średnio w tygodniu Apple notowało przychody rzędu 4,2 miliardów dolarów.

Gdzie tkwi sukces tak świetnych wyników sprzedaży? Oczywiście przede wszystkim w wprowadzeniu na rynek nowych iUrządzeń. Pod koniec września do sprzedaży trafił iPhone 5. Pod koniec października z kolei Apple wprowadziło do oferty iPada 4. generacji oraz długo wyczekiwanego przez wiele osób iPada mini z wyświetlaczem o przekątnej 7,9 cali. Właśnie to drugie urządzenie zapewne przyczyniło się do tak świetnych wyników sprzedaży tabletów z iOS. Niestety, Apple nie zdradziło, jaki udział w sprzedaży iPadów miały poszczególne modele. Pozostają nam więc tylko domysły. Drugim powodem był oczywiście okres przedświątecznych zakupów, w czasie którego tablety cieszyły się wielkim zainteresowaniem.

Wśród innych detali zdradzonych przez firmę warto również wymienić fakt, że liczba aplikacji w App Store przekroczyła w zeszłym kwartale liczbę 800 tysięcy. W tym roku więc liczba programów na iGadżety z pewnością przekroczy magiczną barierę jednego miliarda. Ponadto aktywowano już ponad 250 milionów kont w chmurze iCloud. Dla porównania, dysku internetowego Microsoftu, czyli SkyDrive używa około 200 milionów osób.

Nie wiemy na razie, jaki dokładnie udział Apple miało na rynku tabletów. Jedno jest pewne, iPad pozostaje ciągle liderem, ale czy iOS  jest na pierwszym miejscu pod względem konkretnej platformy na rynku tabletów? O tym przekonamy się już zapewne w przeciągu najbliższych dni, gdy firmy analityczne podsumowują sprzedaż „dachówek” z Androidem i następnie porównają ją z wynikami opublikowanymi przez Apple. Jest jednak całkiem możliwe, że iOS poddał się w zeszłym kwartale systemowi Google

sferis.pl - przyjazny sklep internetowy

Dawid Długosz

Dziennikarz w branży IT od 2006 roku. Fan produktów firmy Apple. W życiu prywatnym mąż i ojciec trójki dzieci. W serwisie Tablety.pl pełni rolę redaktora prowadzącego. Pasjonat nowych technologii.

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. więcej informacji

Aby zapewnić Tobie najwyższy poziom realizacji usługi, opcje ciasteczek na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookies". Kontynuując przeglądanie strony bez zmiany ustawień lub klikając przycisk "Akceptuję" zgadzasz się na ich wykorzystanie.

Zamknij