Czy Samsung rzeczywiście ma szansę zdetronizować Apple na rynku tabletów?
Niedawno wspominaliśmy wam o dalekosiężnych planach Samsunga. Koreański koncern, który obecnie znajduje się na drugim miejscu wśród producentów tabletów ma bardzo wysokie ambicje i już w przyszłym roku zamierza powalczyć z Apple i jego iPadami o pierwsze miejsce na rynku tabletów. Z kwartału na kwartał różnica pomiędzy oboma producentami jest coraz mniejsza, ale czy Samsung rzeczywiście ma szansę zdetronizować firmę z Cupertino? Postarajmy się odpowiedzieć na to pytanie.
Niedawno wspominaliśmy wam o dalekosiężnych planach Samsunga. Koreański koncern, który obecnie znajduje się na drugim miejscu wśród producentów tabletów ma bardzo wysokie ambicje i już w przyszłym roku zamierza powalczyć z Apple i jego iPadami o pierwsze miejsce na rynku tabletów. Z kwartału na kwartał różnica pomiędzy oboma producentami jest coraz mniejsza, ale czy Samsung rzeczywiście ma szansę zdetronizować firmę z Cupertino? Postarajmy się odpowiedzieć na to pytanie.
Przeczytaj koniecznie >> Poradniki w serwisie Tablety.pl
Coraz bliżej Apple…
Pamiętacie 2011 rok, gdy Samsung dopiero raczkował na rynku tabletów internetowych (za sprawą pierwszej generacji Galaxy Tabów)? Wtedy też Koreańczycy sprzedawali w danym kwartale tylko po kilkaset tysięcy tabletów internetowych. W porównaniu z Apple było to bardzo niewiele.
Kolejne dwa lata okazały być się dla Samsunga jednak bardzo udane. Koreańczycy z kwartału na kwartał sprzedają coraz więcej tabletów internetowych i już od kilku miesięcy znajdują się na drugiej pozycji wśród producentów tego typu urządzeń.
Dla przykładu, w drugim kwartale tego roku Samsung sprzedał ponad 8 mln tabletów i tym samym zaliczył wzrost aż o 277% względem adekwatnego okresu sprzed roku. Poprzedni kwartał był jeszcze lepszy i Koreańczycy mogli pochwalić się niemal 10 mln sprzedanych tabletów (wzrost o 127% w skali rok/rok). Tymczasem sprzedaż iPadów w tym czasie jakby stanęła w miejscu. Samsung tym samym bardzo zbliżył się do Apple i w zeszłym kwartale wyniki sprzedażowe obu firm dzieliło niespełna 4,5 mln tabletów.
Najbliższe lata będą należeć do Samsunga?
Kilka dni temu JK Shin – CEO Samsunga powiedział, że jego firma zamierza powalczyć z Apple o dominację na rynku tabletów internetowych. Co prawda nie stanie się to z miesiąca na miesiąc, gdyż proces będzie bardziej długofalowy, ale Koreańczycy wierzą, że będą w stanie na poważnie rywalizować z Apple o miano lidera na rynku tabletów już w przyszłym roku.
Samsung zamierza w przyszłym roku wprowadzić do oferty co najmniej kilka nowych tabletów internetowych. Z ekranami o różnych przekątnych oraz w różnych przedziałach cenowych. Wśród nich mają pojawić się także większe urządzenia. Wiemy, że Koreańczycy przygotowują nowego członka z rodziny Galaxy Note, który ma dysponować 12,2-calowym wyświetlaczem dotykowym z obsługą rysika S-Pen. Jakiś czas temu pojawiły się również plotki, jakoby Samsung przygotował także nowy tablet internetowy z 13,3-calowym ekranem. W ofercie firmy wkrótce więc każdy powinien znaleźć coś dla siebie.
Tymczasem Apple jest bardziej konsekwentne i niespecjalnie różnicuje swoją ofertę, gdzie możemy znaleźć iPady tylko z dwoma różnymi przekątnymi ekranów (choć niedawno pojawiły się plotki, jakoby firma z Cupertino przygotowywała również 12,9-calowy wariant tabletu z iOS). Takie ograniczenie powoduje, że klienci starają się szukać alternatywy wśród konkurencji, a tą konkurencją jest przede wszystkim Samsung.
Tak więc Samsung ma naprawdę duże szanse na zdetronizowanie Apple z pozycji lidera na rynku tabletów. Wynika to głównie z różnorodności oferty Koreańczyków, która z roku na rok jest coraz bogatsza. Jeśli Samsung będzie konsekwentnie podążać tą drogą, to w niedługim czasie Apple rzeczywiście będzie mogła zacząć się zastanawiać nad tym, czy jego iPadowa polityka była dobrym pomysłem…
A wy której z wymienionych firm tablety bardziej sobie cenicie?