Udostępnij
Tweetnij

IDC: Apple nadal liderem rynku tabletów, ale iPad traci udziały

Firma analityczna IDC opublikowało świeże dane statystyczne podsumowujące rynek tabletów internetowych w trzecim kwartale tego roku. W zeszłym kwartale sprzedano 53,8 mln tabletów, a więc o 11,5% więcej niż w adekwatnym okresie z 2013 roku. Liderem rynku ciągle pozostaje Apple. Okazuje się jednak, że sprzedaż iPadów ciągle spada, a zyskuje na tym konkurencja, między innymi w postaci Samsunga i innych producentów tabletów z Androidem. Przyjrzyjmy się pierwszej piątce producentów bliżej.

tablety_tablety

Firma analityczna IDC opublikowało świeże dane statystyczne podsumowujące rynek tabletów internetowych w trzecim kwartale tego roku. W zeszłym kwartale sprzedano 53,8 mln tabletów, a więc o 11,5% więcej niż w adekwatnym okresie z 2013 roku. Liderem rynku ciągle pozostaje Apple. Okazuje się jednak, że sprzedaż iPadów ciągle spada, a zyskuje na tym konkurencja, między innymi w postaci Samsunga i innych producentów tabletów z Androidem. Przyjrzyjmy się pierwszej piątce producentów bliżej.

Przeczytaj koniecznie >> Tablety w Polsce. Wiemy, które były najpopularniejsze przez ostatnie pół roku!

IDC (International Data Corporation) opublikowało nowy raport podsumowujący sprzedaż tabletów w trzecim kwartale 2014 roku. W okresie od lipca do końca września producenci sprzedali 53,8 mln tabletów, a więc o 11,5% więcej niż w trzecim kwartale 2013 roku. Niestety, nie dla wszystkich producentów był to dobry okres. Jak przedstawia się obecnie pierwsza piątka producentów tabletów? Szczegółowe informacje znajdziecie poniżej.

1. Apple – liderem rynku tabletów nadal pozostaje firma z Cupertino. W zeszłym kwartale Apple sprzedało 12,3 mln iPadów, a więc zaliczyło spadek o 12,8% względem adekwatnego okresu z 2013 roku. Niestety, ale to już kolejny kwartał, gdy Apple zalicza spadek sprzedaży w skali rok/rok. W zasadzie dzieje się tak od początku tego roku. Co jednak nie zmienia faktu, że firma pozostaje liderem rynku z 22,8% udziałem, ale rok temu był to udział na poziomie niemal 30%;

2. Samsung – Koreańczycy plasują się na drugim miejscu. Dzieje się tak już od dawna i co ciekawe, Samsung nieco umocnił swój udział na rynku tabletów – dokładnie o 5,6% względem adekwatnego okresu sprzed roku. W zeszłym kwartale Samsung sprzedał 9,9 mln Galaxy Tabów, co daje mu udział na rynku w postaci 18,3%;

3. ASUS – trzecie miejsce przypadło tajwańskiemu producentowi, który zamienił się miejscami z Lenovo. Niemniej, ASUS również zaliczył spadek sprzedaży tabletów w skali rok/rok. Tajwańczycy w zeszłym kwartale sprzedali 3,5 mln tabletów (w tym również urządzeń 2w1), a więc tylko o 0,9% (lub 100 tysięcy mniej) mniej niż rok wcześniej. W zeszłym kwartale ASUS miał udział na poziomie 6,5%. Z informacji przekazanych przez IDC wynika, że sporo tabletów sprzedanych przez firmę stanowiły hybrydy z klawiaturami;

4. Lenovo – Chińczycy z Lenovo z pewnością nie mają powodów do narzekań. Choć znajdują się dopiero na czwartej pozycji, tak w zeszłym kwartale sprzedali o ponad 30% więcej tabletów niż w adekwatnym okresie sprzed roku. Z 3 milionami sprzedanych sztuk tabletów Lenovo miało udział na poziomie 5,7%;

5. RCA – największa niespodzianka z zeszłego kwartału. RCA „wypędziło” z piątego miejsca firmę ACER! Firma zaliczyła bardzo dobre wyniki sprzedaży. W zeszłym kwartale RCA sprzedało 2,6 mln tabletów internetowych, a więc aż o 194% więcej niż w zeszłym kwartale 2013 roku! To dało firmie udział na poziomie 4,9%. Z ustaleń IDC wynika, że sukces RCA wynika z niskich cen urządzeń oraz dużego zapotrzebowania na nie w okresie powrotu do szkoły. IDC ponadto prognozuje, że RCA w tym kwartale również powinno zaliczyć dobre wyniki sprzedaży.

Pozostali producenci sprzedali w zeszłym kwartale łącznie 22,5 mln tabletów internetowych, co stanowi 41,8% rynku, a więc więcej niż rok temu, gdy była to wartość na poziomie 37,4%.

Źródło: IDC

Jaki masz ekran w tablecie?

Zobacz wyniki

Loading ... Loading ...
sferis.pl - przyjazny sklep internetowy

Marcelina Poznańska

Lubię Androida i jestem jego użytkowniczką niemal od samego początku. Nie stronię jednak od innych platform mobilnych. Interesuję się, poza nowymi technologiami, także jazdą konną oraz sportem.

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. więcej informacji

Aby zapewnić Tobie najwyższy poziom realizacji usługi, opcje ciasteczek na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookies". Kontynuując przeglądanie strony bez zmiany ustawień lub klikając przycisk "Akceptuję" zgadzasz się na ich wykorzystanie.

Zamknij