IDC: Apple nadal liderem rynku tabletów, ale iPad traci udziały
Firma analityczna IDC opublikowało świeże dane statystyczne podsumowujące rynek tabletów internetowych w trzecim kwartale tego roku. W zeszłym kwartale sprzedano 53,8 mln tabletów, a więc o 11,5% więcej niż w adekwatnym okresie z 2013 roku. Liderem rynku ciągle pozostaje Apple. Okazuje się jednak, że sprzedaż iPadów ciągle spada, a zyskuje na tym konkurencja, między innymi w postaci Samsunga i innych producentów tabletów z Androidem. Przyjrzyjmy się pierwszej piątce producentów bliżej.
Firma analityczna IDC opublikowało świeże dane statystyczne podsumowujące rynek tabletów internetowych w trzecim kwartale tego roku. W zeszłym kwartale sprzedano 53,8 mln tabletów, a więc o 11,5% więcej niż w adekwatnym okresie z 2013 roku. Liderem rynku ciągle pozostaje Apple. Okazuje się jednak, że sprzedaż iPadów ciągle spada, a zyskuje na tym konkurencja, między innymi w postaci Samsunga i innych producentów tabletów z Androidem. Przyjrzyjmy się pierwszej piątce producentów bliżej.
Przeczytaj koniecznie >> Tablety w Polsce. Wiemy, które były najpopularniejsze przez ostatnie pół roku!
IDC (International Data Corporation) opublikowało nowy raport podsumowujący sprzedaż tabletów w trzecim kwartale 2014 roku. W okresie od lipca do końca września producenci sprzedali 53,8 mln tabletów, a więc o 11,5% więcej niż w trzecim kwartale 2013 roku. Niestety, nie dla wszystkich producentów był to dobry okres. Jak przedstawia się obecnie pierwsza piątka producentów tabletów? Szczegółowe informacje znajdziecie poniżej.
1. Apple – liderem rynku tabletów nadal pozostaje firma z Cupertino. W zeszłym kwartale Apple sprzedało 12,3 mln iPadów, a więc zaliczyło spadek o 12,8% względem adekwatnego okresu z 2013 roku. Niestety, ale to już kolejny kwartał, gdy Apple zalicza spadek sprzedaży w skali rok/rok. W zasadzie dzieje się tak od początku tego roku. Co jednak nie zmienia faktu, że firma pozostaje liderem rynku z 22,8% udziałem, ale rok temu był to udział na poziomie niemal 30%;
2. Samsung – Koreańczycy plasują się na drugim miejscu. Dzieje się tak już od dawna i co ciekawe, Samsung nieco umocnił swój udział na rynku tabletów – dokładnie o 5,6% względem adekwatnego okresu sprzed roku. W zeszłym kwartale Samsung sprzedał 9,9 mln Galaxy Tabów, co daje mu udział na rynku w postaci 18,3%;
3. ASUS – trzecie miejsce przypadło tajwańskiemu producentowi, który zamienił się miejscami z Lenovo. Niemniej, ASUS również zaliczył spadek sprzedaży tabletów w skali rok/rok. Tajwańczycy w zeszłym kwartale sprzedali 3,5 mln tabletów (w tym również urządzeń 2w1), a więc tylko o 0,9% (lub 100 tysięcy mniej) mniej niż rok wcześniej. W zeszłym kwartale ASUS miał udział na poziomie 6,5%. Z informacji przekazanych przez IDC wynika, że sporo tabletów sprzedanych przez firmę stanowiły hybrydy z klawiaturami;
4. Lenovo – Chińczycy z Lenovo z pewnością nie mają powodów do narzekań. Choć znajdują się dopiero na czwartej pozycji, tak w zeszłym kwartale sprzedali o ponad 30% więcej tabletów niż w adekwatnym okresie sprzed roku. Z 3 milionami sprzedanych sztuk tabletów Lenovo miało udział na poziomie 5,7%;
5. RCA – największa niespodzianka z zeszłego kwartału. RCA „wypędziło” z piątego miejsca firmę ACER! Firma zaliczyła bardzo dobre wyniki sprzedaży. W zeszłym kwartale RCA sprzedało 2,6 mln tabletów internetowych, a więc aż o 194% więcej niż w zeszłym kwartale 2013 roku! To dało firmie udział na poziomie 4,9%. Z ustaleń IDC wynika, że sukces RCA wynika z niskich cen urządzeń oraz dużego zapotrzebowania na nie w okresie powrotu do szkoły. IDC ponadto prognozuje, że RCA w tym kwartale również powinno zaliczyć dobre wyniki sprzedaży.
Pozostali producenci sprzedali w zeszłym kwartale łącznie 22,5 mln tabletów internetowych, co stanowi 41,8% rynku, a więc więcej niż rok temu, gdy była to wartość na poziomie 37,4%.
Źródło: IDC