iPad 2. generacji nadal najpopularniejszym tabletem Apple!
Do tej pory Apple sprzedało ponad 225 milionów tabletów. Z roku na rok firma z Cupertino sprzedaje coraz więcej iPadów. Jeśli jednak wydaje się wam, że najpopularniejszym modelem jest najnowszy iPad, to jesteście w błędzie. Okazuje się, że zaszczyt ten przypada nadal iPadowi 2. generacji, który debiutował w sprzedaży w 2011 roku! Skąd to wynika?
Do tej pory Apple sprzedało ponad 225 milionów tabletów. Z roku na rok firma z Cupertino sprzedaje coraz więcej iPadów. Jeśli jednak wydaje się wam, że najpopularniejszym modelem jest najnowszy iPad, to jesteście w błędzie. Okazuje się, że zaszczyt ten przypada nadal iPadowi 2. generacji, który debiutował w sprzedaży w 2011 roku! Skąd to wynika?
Przeczytaj koniecznie >> 10 najlepszych nowych aplikacji i gier na iPada (sierpień 2014)
Firma Localytics opublikowała nowy raport na temat udziału poszczególnych iUrządzeń na rynku. Dane, na których oparto raport, pochodzą z ponad 100 milionów urządzeń z systemem iOS, a więc „próbka” jest bardzo konkretna. Dane zebrano na przestrzeni sierpnia.
Okazuje się, że prym na rynku wcale nie wiodą najnowsze iUrządzenia, a nieco starsze modele. Zacznijmy może od iPhone’ów. Okazuje się, że najpopularniejszym modelem pozostaje iPhone 5 z 2012 roku, który ma udział na poziomie 27%. Zeszłoroczny telefon Apple, czyli iPhone 5s, jest dopiero na drugiej pozycji z wynikiem 25%. Trzecie miejsce należy do iPhone’a 4s z 21% udziałem.
Znacznie ciekawiej sytuacja wygląda w przypadków tabletów z iOS. Tutaj najpopularniejszym urządzeniem pozostaje jeszcze starszy gadżet – iPad 2. generacji, który debiutował na rynku na początku 2011 roku! Ten model tabletu okupuje 29% rynku iPadów. Zeszłoroczny iPad Air plasuje się dopiero na 5. miejscu z 12% udziałem. Skąd to wynika?
Localystics sugeruje, że większy udział starszych iPadów wynika przede wszystkim z dłuższego cyklu życiowego tabletów. Klienci po prostu rzadziej wymieniają iPady na nowe modele. W przypadku iPhone’ów odbywa się to częściej. Ponadto zauważymy, że iPad 2. generacji bardzo długo znajdował się w ofercie Apple, bo aż trzy lata. Tablet wycofano ze sprzedaży dopiero w połowie marca tego roku. Przez ten okres urządzenie to cały czas nieźle się sprzedawało.
Do końca czerwca tego roku Apple sprzedało ponad 225 mln iPadów. Jeśli więc iPad 2 ma udział na poziomie 29%, to oznacza, że firma z Cupertino sprzedała około 65 mln sztuk tylko tego konkretnego modelu. Zakończenie sprzedaży w marcu wcale jednak nie jest równoznaczne z uśmierceniem tabletu. iPad 2 wkrótce otrzyma uaktualnienie do iOS 8 (a potem pewnie do iOS 8.1). Niemniej, iOS 9 zapewne już nie otrzyma.
Na koniec warto przypomnieć sobie specyfikację (kultowego już?) iPada 2. Tablet wyposażono w następujące elementy:
- 9,7-calowy wyświetlacz klasy IPS o rozdzielczości 1024 x 768 pikseli (co daje nam gęstość pikseli na poziomie 132 ppi);
- dwurdzeniowy procesor Apple A5 taktowany zegarem 1,0 GHz z układem graficznym PowerVR SGX543MP2;
- 512 MB pamięci operacyjnej RAM typu DDR2;
- 16, 32 lub 64 GB pamięci na dane;
- Wi‑Fi 802.11a/b/g/n (dwuzakresowe);
- Bluetooth 2.1 z EDR, odbiornik GPS (w modelu z modemem 3G);
- opcjonalny modem łączności w sieciach komórkowych (UMTS/HSDPA);
- bateria o pojemności 6944 mAh (zapewniająca 10 godzin pracy);
- złącza audio 3,5 mm i 30-stykowy port;
- głośnik, mikrofon, żyroskop, przyspieszeniomierz oraz czujnik światła.
- przednią kamerkę VGA i aparat fotograficzny z 5-krotnym zoomem cyfrowym i nagrywaniem filmów w rozdzielczości 720p.
Tablet miał wymiary 241 x 186 x 8,6 mm i ważył 600 gramów (wersja z modemem 3G była cięższą o 10 g). iPad 2 debiutował na rynku z iOS 4.3. Więcej informacji na temat iPada 2 znajdziecie w tym artykule.
Źródło: Localytics