Udostępnij
Tweetnij

iPad 2. generacji nadal najpopularniejszym tabletem Apple!

Do tej pory Apple sprzedało ponad 225 milionów tabletów. Z roku na rok firma z Cupertino sprzedaje coraz więcej iPadów. Jeśli jednak wydaje się wam, że najpopularniejszym modelem jest najnowszy iPad, to jesteście w błędzie. Okazuje się, że zaszczyt ten przypada nadal iPadowi 2. generacji, który debiutował w sprzedaży w 2011 roku! Skąd to wynika?

iPad 2. gen.

Do tej pory Apple sprzedało ponad 225 milionów tabletów. Z roku na rok firma z Cupertino sprzedaje coraz więcej iPadów. Jeśli jednak wydaje się wam, że najpopularniejszym modelem jest najnowszy iPad, to jesteście w błędzie. Okazuje się, że zaszczyt ten przypada nadal iPadowi 2. generacji, który debiutował w sprzedaży w 2011 roku! Skąd to wynika?

Przeczytaj koniecznie >> 10 najlepszych nowych aplikacji i gier na iPada (sierpień 2014)

Na co przede wszystkim zwracasz uwagę podczas zakupu tabletu?

Zobacz wyniki

Loading ... Loading ...

Firma Localytics opublikowała nowy raport na temat udziału poszczególnych iUrządzeń na rynku. Dane, na których oparto raport, pochodzą z ponad 100 milionów urządzeń z systemem iOS, a więc „próbka” jest bardzo konkretna. Dane zebrano na przestrzeni sierpnia.

Okazuje się, że prym na rynku wcale nie wiodą najnowsze iUrządzenia, a nieco starsze modele. Zacznijmy może od iPhone’ów. Okazuje się, że najpopularniejszym modelem pozostaje iPhone 5 z 2012 roku, który ma udział na poziomie 27%. Zeszłoroczny telefon Apple, czyli iPhone 5s, jest dopiero na drugiej pozycji z wynikiem 25%. Trzecie miejsce należy do iPhone’a 4s z 21% udziałem.

iphone_device_share_localytics-800x399

Znacznie ciekawiej sytuacja wygląda w przypadków tabletów z iOS. Tutaj najpopularniejszym urządzeniem pozostaje jeszcze starszy gadżet – iPad 2. generacji, który debiutował na rynku na początku 2011 roku! Ten model tabletu okupuje 29% rynku iPadów. Zeszłoroczny iPad Air plasuje się dopiero na 5. miejscu z 12% udziałem. Skąd to wynika?

ipad_device_sharelocalytics-800x399

Localystics sugeruje, że większy udział starszych iPadów wynika przede wszystkim z dłuższego cyklu życiowego tabletów. Klienci po prostu rzadziej wymieniają iPady na nowe modele. W przypadku iPhone’ów odbywa się to częściej. Ponadto zauważymy, że iPad 2. generacji bardzo długo znajdował się w ofercie Apple, bo aż trzy lata. Tablet wycofano ze sprzedaży dopiero w połowie marca tego roku. Przez ten okres urządzenie to cały czas nieźle się sprzedawało.

Do końca czerwca tego roku Apple sprzedało ponad 225 mln iPadów. Jeśli więc iPad 2 ma udział na poziomie 29%, to oznacza, że firma z Cupertino sprzedała około 65 mln sztuk tylko tego konkretnego modelu. Zakończenie sprzedaży w marcu wcale jednak nie jest równoznaczne z uśmierceniem tabletu. iPad 2 wkrótce otrzyma uaktualnienie do iOS 8 (a potem pewnie do iOS 8.1). Niemniej, iOS 9 zapewne już nie otrzyma.

Na koniec warto przypomnieć sobie specyfikację (kultowego już?) iPada 2. Tablet wyposażono w następujące elementy:

  • 9,7-calowy wyświetlacz klasy IPS o rozdzielczości 1024 x 768 pikseli (co daje nam gęstość pikseli na poziomie 132 ppi);
  • dwurdzeniowy procesor Apple A5 taktowany zegarem 1,0 GHz z układem graficznym PowerVR SGX543MP2;
  • 512 MB pamięci operacyjnej RAM typu DDR2;
  • 16, 32 lub 64 GB pamięci na dane;
  • Wi‑Fi 802.11a/b/g/n (dwuzakresowe);
  • Bluetooth 2.1 z EDR, odbiornik GPS (w modelu z modemem 3G);
  • opcjonalny modem łączności w sieciach komórkowych (UMTS/HSDPA);
  • bateria o pojemności 6944 mAh (zapewniająca 10 godzin pracy);
  • złącza audio 3,5 mm i 30-stykowy port;
  • głośnik, mikrofon, żyroskop, przyspieszeniomierz oraz czujnik światła.
  • przednią kamerkę VGA i aparat fotograficzny z 5-krotnym zoomem cyfrowym i nagrywaniem filmów w rozdzielczości 720p.

Tablet miał wymiary 241 x 186 x 8,6 mm i ważył 600 gramów (wersja z modemem 3G była cięższą o 10 g). iPad 2 debiutował na rynku z iOS 4.3. Więcej informacji na temat iPada 2 znajdziecie w tym artykule.

Źródło: Localytics

sferis.pl - przyjazny sklep internetowy

Marcelina Poznańska

Lubię Androida i jestem jego użytkowniczką niemal od samego początku. Nie stronię jednak od innych platform mobilnych. Interesuję się, poza nowymi technologiami, także jazdą konną oraz sportem.

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. więcej informacji

Aby zapewnić Tobie najwyższy poziom realizacji usługi, opcje ciasteczek na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookies". Kontynuując przeglądanie strony bez zmiany ustawień lub klikając przycisk "Akceptuję" zgadzasz się na ich wykorzystanie.

Zamknij