Polacy najczęściej przeglądają internet mobilny z iPada
Serwis Ranking.pl opublikował nowe detale na temat popularności urządzeń mobilnych w polskim internecie. Okazuje się, że wśród poszczególnych modeli najpopularniejszym gadżetem ciągle pozostaje iPad marki Apple. Niemniej, wszystkie urządzenia firmy z Cupertino już nie mogą pochwalić się prowadzeniem. Obecnie Polacy najczęściej przeglądają internet mobilny na smartfonach i tabletach innej firmy. W tym przypadku mamy innego lidera. Jakiego? Jak obecnie w kraju wygląda udział producentów oraz poszczególnych modeli smartfonów i tabletów na rynku internetu mobilnego? Odpowiedzi na te pytania poznacie z lektury niniejszego tekstu.
Serwis Ranking.pl opublikował nowe detale na temat popularności urządzeń mobilnych w polskim internecie. Okazuje się, że wśród poszczególnych modeli najpopularniejszym gadżetem ciągle pozostaje iPad marki Apple. Niemniej, wszystkie urządzenia firmy z Cupertino już nie mogą pochwalić się prowadzeniem. Obecnie Polacy najczęściej przeglądają internet mobilny na smartfonach i tabletach innej firmy. W tym przypadku mamy innego lidera. Jakiego? Jak obecnie w kraju wygląda udział producentów oraz poszczególnych modeli smartfonów i tabletów na rynku internetu mobilnego? Odpowiedzi na te pytania poznacie z lektury niniejszego tekstu.
Przeczytaj koniecznie >> Chiński rynek tabletów. Jak w rzeczywistości wygląda i kto tam jest liderem?
Ostatnie dane statystyczne opublikowane przez Ranking.pl pochodzą z okresu od 28 kwietnia do 4 maja. Okazuje się, że wśród poszczególnych urządzeń największym powodzeniem wśród Polaków nadal cieszy się iPad. Tablety marki Apple z systemem iOS odpowiadają za około 19% całego ruchu w rodzimym internecie mobilnym. Tendencja mimo to jest cały czas spadkowa. W pierwszym kwartale iPad miał udział na poziomie ponad 21%, a więc zaliczył spadek o około 2%.
Drugie miejsce należy do iPhone’a, który to z kolei się umacnia. Telefon marki Apple generuje w kraju już około 9% ruchu w mobilnym ineternecie. Dla porównania, średnia w pierwszym kwartale tego roku wyniosła niespełna 8%. Trzecia pozycja przypada Samsungowi Galaxy S III z udziałem na poziomie około 3,5%. Czwarte i piąte miejsca należą do – odpowiednio – Google Nexusa One oraz tabletu Samsung Galaxy Tab 2 10.1.
Jak natomiast podział wygląda w przypadku poszczególnych producentów urządzeń? Jeśli wydaje wam się, że liderem w Polsce w tym przypadku również jest firma z Cupertino, to jesteście w błędzie. Tak, to prawda, że do niedawna tak rzeczywiście było. Niemniej, Apple oddało pierwsze miejsce Samsungowi już na początku tego roku, kiedy to koreański gigant przejął prowadzenie. I tak jest do tej pory. Okazuje się, że w kraju internet mobilny przeglądamy najczęściej na urządzeniach Samsunga, które generują mniej więcej 30% ruchu. Apple jest tuż za nim, z nieco gorszym wynikiem w postaci około 28%. Później mamy długo nic, aż pojawia się Nokia z udziałem na poziomie około 9,5%. Następnie jest Sony i HTC z wynikami na poziomie – odpowiednio – około 9,2% i 6,2%.
Urządzenia marki Apple długo mogły pochwalić się największym udziałem w ruchu internetowym generowanym ze smartfonów i tabletów. Niemniej, Samsung sukcesywnie urozmaica własną ofertę i już od jakiegoś czasu jest liderem na rynku mobilnym w Polsce (zarówno pod kątem tabletów, jak i smartfonów). Tak więc kiedyś musiał nadejść ten moment, gdy to właśnie z urządzeń Koreańczyków Polacy będą najczęściej przeglądać internet. Warto również wymienić producentów zamykających pierwszą dziesiątkę zestawienia i są to firmy LG, Sony Ericsson, Asus, Lenovo oraz Alctatel, ale ich udział w kraju wynosi zaledwie około 1-2% (poza LG, które może pochwalić się wynikiem na poziomie niespełna 6%).
Tak więc mamy pogląd na to z jakich urządzeń mobilnych najczęściej przeglądamy strony internetowe oraz korzystamy z aplikacji. Jak z kolei wygląda to w waszym przypadku? Na których urządzeń najczęściej surfujecie po internecie?
Źródło: ranking.pl