Wywiad z Agnieszką Jaskiewicz – dyrektorem ds. marketingu produktów Sony Mobile
Japoński koncern zaskoczył nas w zeszłym kwartale tego roku licznymi premierami nowych produktów. Zarówno z linii smartfonów, jak i tabletów internetowych. Wymieńmy chociażby takie urządzenia, jak wodoodporny tablet Sony Xperia Z2 Tablet lub nowego flagowca – smartfona Xperia Z2. W zeszłym roku Sony zaprezentowało również kolejną generację inteligentnego zegarka – SmartWatch 2, który trafił na rynek (również w Polsce) we wrześniu tego roku. Z okazji licznych premier nowych produktów Japończyków wypytaliśmy o to i owo Agnieszkę Jaskiewicz – dyrektor do spraw marketingu produktów w polskim oddziale Sony Mobile. Dowiedzieliśmy się kilku ciekawostek. Jakich? Odpowiedź na to pytanie poznacie po lekturze naszego wywiadu.
Japoński koncern zaskoczył nas w zeszłym kwartale tego roku licznymi premierami nowych produktów. Zarówno z linii smartfonów, jak i tabletów internetowych. Wymieńmy chociażby takie urządzenia, jak wodoodporny tablet Sony Xperia Z2 Tablet lub nowego flagowca – smartfona Xperia Z2. W zeszłym roku Sony zaprezentowało również kolejną generację inteligentnego zegarka – SmartWatch 2, który trafił na rynek (również w Polsce) we wrześniu tego roku. Z okazji licznych premier nowych produktów Japończyków wypytaliśmy o to i owo Agnieszkę Jaskiewicz – dyrektor do spraw marketingu produktów w polskim oddziale Sony Mobile. Dowiedzieliśmy się kilku ciekawostek. Również związanych z przyszłością firmy. Jakich? Odpowiedź na to pytanie poznacie po lekturze naszego wywiadu.
Przeczytaj koniecznie >> Polacy zakochani w tabletach od GoClever. W kraju tylko Samsung sprzedaje ich więcej!
Redakcja: obecnie skupiacie się przede wszystkim na urządzeniach z Androidem. Nie macie już w planach w ogóle oferować tabletów z Windows?
Agnieszka Jaskiewicz: Sony koncentruje się na kontynuacji rozwoju platformy Android dla smartfonow i tabletow – jako rodzina Xperia. Staramy się zmaksymalizować możliwosci tego systemu operacyjnego zgodnie z życzeniami naszych klientów. Android dobrze współgra z urządzeniami mobilnymi naszej marki, a sądzimy, że ma jeszcze spory potencjał rozwojowy.
Redakcja: Sony Xperia Z2 Tablet (naszą recenzję tego tabletu znajdziecie pod tym adresem) jest udanym urządzeniem, ale nie należy do najtańszych. Czy jest w stanie odnieść w naszym kraju sukces?
Agnieszka Jaskiewicz: to prawda, oferujemy nasz produkt w segmencie premium, dla najbardziej wymagających klientów. Xperia Z2 Tablet sprzedaje się co najmniej dobrze, sprzedajemy wiele zarówno na rynku otwartym, jak i w sieciach operatorskich, co oznacza, że klienci lubią naszą markę. Kwestia ceny w oczywisty sposób powiązana jest z funkcjonalnościami tabletu: ogromna wydajność, szybkość działania umieszczona w najsmuklejszym z tabletów – co klienci bardzo mocno akcentują – a do tego wodoodporność, jakość matrycy, wyświetlacza etc. To są walory niezaprzeczalne i dobry odbiór produktu na rynku daje świadectwo, że Xperia Z2 Tablet odpowiada warunkowi „najwyższa jakość za optymalną cenę” .
Redakcja: dlaczego nie staracie się zróżnicować oferty tabletów i tylko co jakiś czas wprowadzacie jeden nowy model?
Agnieszka Jaskiewicz: taką mamy strategię rozwoju produktów…
Redakcja: Jakie są najbliższe plany Sony Mobile związane z rynkiem urządzeń mobilnych oraz naręcznych?
Agnieszka Jaskiewicz: Przede wszystkim rozwój modelu Xperia, to jest nasz priorytet – naturalny w sytuacji rewelacyjnego odbioru tych produktów na rynku. SmartWatch zyskał także wielu fanów, wiemy, że są to urządzenia potrzebne, funkcjonalne, a nie tylko gadżety. No i SmartBand, najnowsze dziecko w naszej serii inteligentnej galanterii – wkrótce zobaczymy tę opaskę w… brazylijskim wydaniu!
Agnieszka Jaskiewicz nie udzieliła nam niestety dokładnych odpowiedzi na pytania. Oczywiście domyślamy się, że części tajemnic własnej firmy po prostu zdradzić nie mogła. Tak więc pozostaje nam czekać na dalsze ruchy Sony Mobile i obserwować japoński koncern na rodzimym rynku. Domyślamy się, że japoński koncern nie powiedział jeszcze ostatniego słowa i w niedługim czasie zaprezentuje nowe produkty. Kiedy? Całkiem możliwe, że już latem tego roku.
Rozmawiał: Dawid Długosz