Udostępnij
Tweetnij

Polski rynek został zdominowany przez 7″ tablety

Z informacji przekazanych przez Sławomira Stanika – szefa polskiego oddziału firmy Asus wynika, że rodzimy rynek tabletów internetowych zdominowany jest przez urządzenia wyposażone w wyświetlacze dotykowe o przekątnej 7 cali. Szacuje się, że udział tego typu tabletów na polskim rynku wynosi około 60-70%. Skąd to wynika i dlaczego Polacy zakochali się w małych „dachówkach”? Spróbujmy odpowiedzieć na to pytanie.

Najlepsze tablety w H1 2013

Z informacji przekazanych przez Sławomira Stanika – szefa polskiego oddziału firmy Asus wynika, że rodzimy rynek tabletów internetowych zdominowany jest przez urządzenia wyposażone w wyświetlacze dotykowe o przekątnej 7 cali. Szacuje się, że udział tego typu tabletów na polskim rynku wynosi około 60-70%. Skąd to wynika i dlaczego Polacy zakochali się w małych „dachówkach”? Spróbujmy odpowiedzieć na to pytanie.

Przeczytaj koniecznie >> Kupujemy tablet do gier za mniej niż tysiąc złotych. Na co zwracać uwagę?

Na co przede wszystkim zwracasz uwagę podczas zakupu tabletu?

Zobacz wyniki

Loading ... Loading ...

Tablety internetowe są coraz częściej wybieranym produktem na całym świecie. Ludzie kupują tego typu urządzenia, zamiast na przykład komputery PC lub laptopy. Nie inaczej sytuacja wygląda w Polsce. Już kilka miesięcy temu wspominaliśmy wam, że w kraju zapanował istny boom na tablety. Kupujemy coraz więcej „dachówek” i wybieramy przede wszystkim urządzenia z systemem Android.

Szef polskiego oddziału firmy Asus – Sławomir Nowak powiedział, że w Polsce najchętniej kupujemy tablety internetowe z wyświetlaczami o przekątnej 7 cali. Nowak sugeruje, że tego typu urządzenia stanowią około 60-70% sprzedawanych w kraju „dachówek”. Dlaczego tak się dzieje?

Nowak tłumaczy to następującymi słowami: „Wszystkie możliwości, które są w tym większym tablecie, znajdują się również i w mniejszym. Jest poręczniejszy, wygodniejszy” i następnie dodaje: „Smartfon ma możliwości w sensie technologii, natomiast odbiór danych, czytanie maila czy zawartości strony, z racji wielkości ekranu, są po prostu utrudnione. Do krótkich czynności, do rzucenia okiem na maila smartfon się nadaje, natomiast jeżeli chcemy już popracować czy wyprodukować treść, lepszy jest jednak tablet.”

Trudno się z tym w zasadzie nie zgodzić. 7-calowe tablety internetowe z Androidem kojarzą nam się przede wszystkim z niską ceną. Wybór na rynku tego typu urządzeń jest wręcz przeolbrzymi. Obok produktów uznanych producentów, jak Asus, Acer lub Lenovo, na rodzimych półkach sklepowych jest coraz więcej tabletów od chińskich producentów (tak zwanych White Boxes), którzy zaniżają poprzeczkę cenową i sprawiają, że koszty zakupu są coraz niższe. Nie inaczej sytuacja wygląda w przypadku tabletów polskich producentów, których również jest coraz więcej. Wiele firm, które do niedawna zajmowały się produkcją akcesoriów dla komputerów i innych urządzeń, obecnie skupia się na rynku dachówek, gdzie widzi dla siebie przyszłość.

7-calowe tablety posiadają również wiele innych – poza niską ceną – atutów, które sprawiają, że są chętnie wybierane przez producentów. Z pewnością są to następujące aspekty:

  • Niewielkie wymiary – nie ukrywajmy, ale na rynku raczej próżno szukać (poza kilkoma wyjątkami) tabletów mniejszych niż z wyświetlaczami o przekątnej 7 cali. Tego typu urządzenie jest małe i z powodzeniem zmieści się w większej kieszeni. W przypadku 10-calowego tabletu nie będzie to już możliwe.
  • Mała waga – 7-calowy tablet waży około 300 gramów. To sprawia, że jest lekki i nieuciążliwy w trakcie przenoszenia, chociażby we wspomnianej kieszeni. W przypadku 10-calowych tabletów musimy już liczyć się z dwa razy większą wagą.
  • Wygoda – małe tablety z ekranami o przekątnej około 7 cali są jednak przede wszystkim wygodne. Można z nimi komfortowo pracować, co nierzadko nie umożliwia nam smartfon, a więc takie urządzenie stanowi idealny kompromis pomiędzy rozmiarem, a oferowaną funkcjonalnością.

Wszystkie te aspekty i niska cena 7-calowych tabletów sprawiają, że trudno dziwić się ich popularności nad Wisłą. Zresztą na świecie obowiązuje podobny trend. W drugim kwartale tego roku ponad 2/3 wszystkich sprzedanych tabletów internetowych miało wyświetlacze o przekątnej mniejszej niż 9 cali. Jeszcze rok temu rynek zdominowany był przez 9,7-calowego iPada. Te czasy jednak odeszły w zapomnienie.

Źródło: Telepolis

Dawid Długosz

Dziennikarz w branży IT od 2006 roku. Fan produktów firmy Apple. W życiu prywatnym mąż i ojciec trójki dzieci. W serwisie Tablety.pl pełni rolę redaktora prowadzącego. Pasjonat nowych technologii.

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. więcej informacji

Aby zapewnić Tobie najwyższy poziom realizacji usługi, opcje ciasteczek na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookies". Kontynuując przeglądanie strony bez zmiany ustawień lub klikając przycisk "Akceptuję" zgadzasz się na ich wykorzystanie.

Zamknij