Sony Vaio – wygoda z gwarancją door-to-door
Kupując nowy sprzęt musimy liczyć się z tym, że nie będzie on wiecznie działać bezawaryjnie. Czasami zdarzają się różne przypadłości i usterki, które powodują, że zakupiony tablet lub laptopa musimy oddać w ramach gwarancji do serwisu. Urządzenia z linii Sony Vaio objęte są wygodnym systemem door-to-door, który sprawia, że w celu naprawy nie musimy w ogóle wychodzić za próg naszego domu.
Kupując nowy sprzęt musimy liczyć się z tym, że nie będzie on wiecznie działać bezawaryjnie. Czasami zdarzają się różne przypadłości i usterki, które powodują, że zakupiony tablet lub laptopa musimy oddać w ramach gwarancji do serwisu. Urządzenia z linii Sony Vaio objęte są wygodnym systemem door-to-door, który sprawia, że w celu naprawy nie musimy w ogóle wychodzić za próg naszego domu.
Przeczytaj koniecznie >> Sony Vaio – urządzenia stworzone z myślą o biznesie
Niestety, ale taka jest rzeczywistość. Sprzęt nie zawsze działa bezawaryjnie i musimy liczyć się z ewentualnymi usterkami. Jednak nie one stanowią problem, ale tak naprawdę jest to czas oraz warunki realizacji naprawy w ramach gwarancji oferowanej przez producenta. Sony dla urządzeń z rodziny Vaio oferuje bardzo wygodne możliwości w tym zakresie, a więc przyjrzyjmy się im z bliska.
Bez wychodzenia z domu
Sony na urządzenia z linii Vaio oferuje gwarancję w systemie door-to-door. Jak to działa? W przypadku stwierdzenia nieprawidłowego działania musimy tylko zadzwonić na infolinię producenta i następnie opisać nasz problem. Zazwyczaj kolejnego dnia po sprzęt przyjeżdża kurier, który zabiera go do serwisu. Jak poprawnie zgłosić firmie Sony problem ze sprzętem? W tym celu musimy wykonać następujące czynności:
1. Upewniamy się, że posiadamy kartę gwarancyjną oraz dowód zakupu urządzenia. Następnie odnajdujemy na obudowie tak zwany numer Service Tag. Znajdziemy go zazwyczaj na spodzie obudowy, obok numeru seryjnego urządzenia.
2. Kontaktujemy się z infolinią Sony pod numerem telefonu 0801-382-462, gdzie powinniśmy wybrać opcję rozmowy z konsultantem. Ten następnie poprosi nas o podanie Service Tag, jak i opisanie problemu. Dokładny opis usterki jest bardzo ważny, gdyż może skrócić czas naprawy do niezbędnego minimum.
3. Po podaniu wszystkich niezbędnych informacji pozostanie nam już tylko wyczekiwać kuriera, który przyjedzie i odbierze uszkodzony sprzęt.
Ile trwa czas naprawy?
Odpowiedź na to pytanie nie jest jednoznaczna i wszystko w rzeczywistości zależy od złożoności problemu z naszym sprzętem. Sony rozwiązuje usterki zazwyczaj w terminie do 14 dni roboczych, ale w rzeczywistości proces odbywa się często w znacznie szybszym czasie – do 7 dni roboczych. Są również pewne wyjątki od reguły, ale dotyczą tylko nieskomplikowanych problemów. Wtedy też naprawa (lub też wymiana wadliwego elementu) może zostać wykonana bezpośrednio w naszym domu. Nie kosztuje to nic ekstra, ale nie mamy wpływu na to, czy tak się stanie. O tym decyduje centrum serwisowe, a więc warto jak najdokładniej opisać nasz problem w trakcie rozmowy, bo to może stanowić kluczowy czynnik decydujący o tym, jak odbędzie się naprawa.
Naprawa sprzętu Vaio poprzez Sony jest więc bardzo wygodnym rozwiązaniem. Producent zminimalizował do minimum wszystko, co musimy zrobić w celu zrealizowania naprawy w ramach gwarancji, a poza tym nie kosztuje nas to nawet złotówki. Sprzęt, który jest odbierany przez kuriera do centrum serwisowego, wróci do nas po kilku dniach bezpośrednio pod nasze drzwi, a koszty wysyłki w obie strony pokrywa producent komputera lub tabletu.
Jeśli więc decydujemy się na zakup tabletu lub laptopa, to warto zwrócić uwagę na sposób realizowania naprawy w ramach gwarancji. Nierzadko każdy dzień bez sprzętu może oznaczać dla nas straty finansowe, a kupując Vaio mamy pewność, że Sony zadba o to, aby naprawa została wykonana w jak najkrótszym czasie.