Strategy Analytics: Apple, ASUS i Samsung tracą udziały na rynku tabletów
Firma analityczna Strategy Analytics opublikowała nowe szczegóły na temat sprzedaży tabletów internetowych za trzeci kwartał tego roku. Okazuje się, że w zeszłym kwartale na rynek trafiło o 6% więcej tabletów niż w adekwatnym okresie sprzed roku. Niestety, czołowi producenci, jak Apple, Samsung i ASUS zaliczyli spadki sprzedaży. Kto więc zyskał kosztem wymienionych firm? Odpowiedź na to pytanie znajdziecie w tym artykule.
Firma analityczna Strategy Analytics opublikowała nowe szczegóły na temat sprzedaży tabletów internetowych za trzeci kwartał tego roku. Okazuje się, że w zeszłym kwartale na rynek trafiło o 6% więcej tabletów niż w adekwatnym okresie sprzed roku. Niestety, czołowi producenci, jak Apple, Samsung i ASUS zaliczyli spadki sprzedaży. Kto więc zyskał kosztem wymienionych firm? Odpowiedź na to pytanie znajdziecie w tym artykule.
Przeczytaj koniecznie >> iPad: które z modeli tabletów Apple były najpopularniejsze w Polsce przez ostatnie pół roku?
Po IDC przyszła pora na podsumowanie rynku tabletów za trzeci kwartał od Strategy Analytics. Tutaj również widzimy, że od lipca do końca września tego roku sprzedaż tabletów wzrosła. Być może nie tak bardzo, jak liczyli na to producenci, bo tylko o 6%, ale nadal jest to wynik na plus. W zeszłym kwartale sprzedano 55,2 mln tabletów, czyli o 3,2 mln więcej niż w adekwatnym okresie sprzed roku. Jak natomiast wygląda czołówka producentów? Następująco:
1. Apple – na pierwszym miejscu mamy oczywiście firmę z Cupertino. Apple traci cały czas udziały na rynku tabletów, ale do tej pory nie dało sobie odebrać pozycji lidera. W zeszłym kwartale sprzedano 12,3 mln iPadów, co przełożyło się na udział na poziomie 22,3%. Tym samym Apple zaliczyło 13% spadek sprzedaży iPadów względem adekwatnego okresu sprzed roku, gdy na rynek trafiło 14,1 mln iPadów;
2. Samsung – drugie miejsce również nie jest niespodzianką i przypada koreańskiemu gigantowi. W zeszłym kwartale Samsung sprzedał 9,7 mln tabletów, a więc również mniej niż rok temu, gdy zrealizowano zamówienia na 10,5 mln tabletów. To oznacza spadek w skali rok/rok na poziomie 8%;
3. ASUS – na trzecim miejscu uplasował się ASUS i jest to kolejna firma, która zaliczyła gorsze wyniki sprzedaży tabletów niż w adekwatnym okresie z 2013 roku. Tajwańczycy od lipca do września sprzedali 3,1 mln tabletów. Rok wcześniej było to o 400 tysięcy urządzeń więcej. Spadek o 12%;
4. Lenovo – na czwartym miejscu mamy Lenovo, które dla odmiany radzi sobie coraz lepiej. W zeszłym kwartale Chińczycy sprzedali 3 miliony tabletów, a więc o 700 tysięcy więcej niż rok wcześniej. To przekłada się na aż o 30% lepszy wynik niż w trzecim kwartale 2013 roku;
5. Acer – pierwszą piątkę producentów zamyka Acer z wynikiem 1,2 mln sprzedanych tabletów. W tym przypadku wynik również jest lepszy niż rok wcześniej, ale tylko o 5%. W trzecim kwartale 2013 roku Acer sprzedał tylko 100 tysięcy mniej tabletów.
W zeszłym kwartale nieźle poradzili sobie chińscy producenci, czyli tzw. White Box. Sprzedali oni łącznie 16,5 mln tabletów, a więc o 19% więcej niż rok wcześniej. To przełożyło się na niemal 30% udział w całym rynku tabletów za trzeci kwartał tego roku. Pozostali producenci sprzedali 9,3 mln tabletów, a więc o 43% więcej niż w adekwatnym okresie sprzed roku. Tak więc widzimy już jakie firmy zyskały kosztem Apple, Samsunga i ASUS.
Na koniec warto również wspomnieć o udziałach poszczególnych systemów operacyjnych. iOS w zeszłym kwartale miał 22,3% udział. Liderem pozostaje Android z udziałem rzędu 72%, a więc z wynikiem lepszym o 14%. Tablety z okienkami Microsoftu muszą zadowolić się wynikiem na poziomie 5,7%, co przekłada się na 3,2 mln sprzedanych urządzeń. To o 9% więcej niż w adekwatnym okresie sprzed roku.
A wy z jakim systemem zakupiliście ostatnio tablet?
Źródło: ZDNet