Tablety w Polsce. Samsung liderem. Apple dopiero na 7. miejscu
Serwis iMagazine opublikował dosyć ciekawy raport związany z rodzimym rynkiem tabletów internetowych. Zestawienie dotyczy okresu od 05.2013 do 05.2014 roku i daje nam pogląd na to, jak kształtuje się polski, tabletowy torcik. Liderem rynku w kraju jest oczywiście Samsung, co z pewnością nikogo nie dziwi. Tymczasem Apple uplasowało się dopiero na siódmej pozycji. Jacy producenci są popularniejsi w Polsce niż firma odpowiedzialna za iPada? Odpowiedź na to pytanie może was nieco zaskoczyć i znajdziecie ją w tym artykule.
Serwis iMagazine opublikował dosyć ciekawy raport związany z rodzimym rynkiem tabletów internetowych. Zestawienie dotyczy okresu od 05.2013 do 05.2014 roku i daje nam pogląd na to, jak kształtuje się polski, tabletowy torcik. Liderem rynku w kraju jest oczywiście Samsung, co z pewnością nikogo nie dziwi. Tymczasem Apple uplasowało się dopiero na siódmej pozycji. Jacy producenci są popularniejsi w Polsce niż firma odpowiedzialna za iPada? Odpowiedź na to pytanie może was nieco zaskoczyć i znajdziecie ją w tym artykule.
Przeczytaj koniecznie >> Krótki test popularnych przeglądarek internetowych na Androida
Z informacji przekazanych przez serwis iMagazine wynika, że w okresie od maja zeszłego roku do maja 2014 roku na rynek trafiło 1,629 mln tabletów internetowych o łącznej wartości 1,056 mld złotych. 97,6% stanowiły tablety z systemami Android oraz iOS, a pozostałe 2,4% to urządzenia z Windows.
Jak sytuacja wygląda w przypadku podziału na poszczególne przekątne ekranów? Następująco:
- 7-calowe tablety – 54,9% rynku. W zasadzie nie powinno to nikogo dziwić. 7-calowe tablety są również najpopularniejsze na świecie i wynika to przede wszystkim z ich niskich cen;
- Tablety z ekranami o przekątnej około 8 cali – 15,4%. Warto zauważyć, że wliczane są tutaj również modele z ekranami o przekątnej 7,9 cala i podobne, a więc również iPad mini. Tutaj w ciągu roku zaliczono wzrost sprzedaży aż o 288%!;
- Tablet z ekranami o przekątnej 9,7 i 10,1 cala – 27% rynku. Tutaj warto odnotować fakt, iż ich udział względem poprzedniego roku zmalał o 11,4%.
Teraz najbardziej interesująca część, czyli udział poszczególnych producentów. Podział w maju 2014 roku ze względu na firmy przedstawia się następująco:
1. Samsung – 22,6% rynku. Koreańczycy już od dawna mają u nas wysoką renomę, a więc pierwsze miejsce pewnie nikogo nie dziwi. Ponadto Samsung oferuje w Polsce wraz z tabletami wiele dodatków i gratisów, co tylko zachęca klientów do zakupu;
2. Lenovo – 15,4%. Produkty chińskiej firmy cieszą się dużym uznaniem, również z racji częstych promocji, które organizuje w kraju wraz z partnerami Lenovo;
3. Prestigio – 7%. Firma Prestigio świetnie radzi sobie w Europie Środkowej i Wschodniej, a więc trzecie miejsce w Polsce także nikogo nie powinno dziwić;
4. GoClever – 6,8% – rodzima firma, która w Polsce odniosła największy sukces, o czym wspominaliśmy wam jakiś czas temu;
5. Lark – 6,6%. Produkty Lark są jednymi z najtańszych tabletów w Polsce (w ramach wybranych promocji można je zakupić nawet za 99 złotych), a więc wysoka pozycja w zestawieniu również nie dziwi;
6. Asus – 5,8% – Produkty Tajwańczyków również są chętnie wybierane. Wynika to między innymi z obecności Nexusów;
7. Apple – 5%. Siódme miejsce Apple nieco dziwi. Z drugiej strony iPady nie są tanie, a ponadto firma z Cupertino niespecjalnie przykłada się do promocji własnych tabletów nad Wisłą. Warto odnotować, że w przypadku około 10-calowych tabletów iPad plasuje się na wysokiej, trzeciej pozycji.
Tak więc mamy jakiś pogląd na to, jak wygląda polski rynek tabletów. Szkoda tylko, że sami producenci niechętnie ujawniają takie informacje. Więcej dokładnych detali liczbowych związanych z udziałem poszczególnych producentów w konkretnym segmencie przekątnych ekranów, jak i zmiany, do których doszło w ciągu roku, znajdziecie w źródle tej publikacji.
Źródło: iMagazine