Tylko u nas: wywiad z Agnieszką Jaskiewicz z Sony Mobile Polska
Japoński koncern zaskoczył nas w zeszłym kwartale tego roku licznymi premierami nowych produktów. Zarówno z linii smartfonów, jak i tabletów internetowych. Wymieńmy chociażby takie urządzenia, jak wodoodporny tablet Sony Xperia Tablet Z lub ogromny phablet Xperia Z Ultra, a więc urządzenie, które w dosyć ciekawy sposób łączy w sobie dwa światy – telefonów i mniejszych tabletów. W zeszłym miesiącu Sony zaprezentowało również kolejną generację inteligentnego zegarka – SmartWatch 2, który trafi na rynek (również w Polsce) we wrześniu tego roku. Z okazji licznych premier nowych produktów Japończyków wypytaliśmy o to i owo Agnieszkę Jaskiewicz – dyrektor do spraw marketingu produktów w polskim oddziale Sony Mobile. Dowiedzieliśmy się kilku ciekawostek. Jakich? Odpowiedź na to pytanie poznacie po lekturze naszego wywiadu.
Japoński koncern zaskoczył nas w zeszłym kwartale tego roku licznymi premierami nowych produktów. Zarówno z linii smartfonów, jak i tabletów internetowych. Wymieńmy chociażby takie urządzenia, jak wodoodporny tablet Sony Xperia Tablet Z lub ogromny phablet Xperia Z Ultra, a więc urządzenie, które w dosyć ciekawy sposób łączy w sobie dwa światy – telefonów i mniejszych tabletów. W zeszłym miesiącu Sony zaprezentowało również kolejną generację inteligentnego zegarka – SmartWatch 2, który trafi na rynek (również w Polsce) we wrześniu tego roku. Z okazji licznych premier nowych produktów Japończyków wypytaliśmy o to i owo Agnieszkę Jaskiewicz – dyrektor do spraw marketingu produktów w polskim oddziale Sony Mobile. Dowiedzieliśmy się kilku ciekawostek. Jakich? Odpowiedź na to pytanie poznacie po lekturze naszego wywiadu.
Przeczytaj koniecznie >> 5 najlepszych tabletów internetowych zaprezentowanych w H1 2013 roku
Dawid: dlaczego Sony postawiło w urządzeniach mobilnych przede wszystkim na system operacyjny Android?
Agnieszka: Android jest na chwile obecną najprężniej rozwijającym się systemem operacyjnym na urządzenia mobilne. W ciągu całego 2012 roku udział na rynku Androida w naszym kraju urósł z 1% do aż 60%. Poza tym Android jest systemem otwartym, gdzie to użytkownicy decydują i wybierają jak chcą z niego korzystać. Dlatego tez filozoficznie idealnie się uzupełniamy.
Dawid: Sony Xperia Tablet Z wydaje być się ferrari wśród tabletów z systemem Android. Czy takie urządzenie, które nie jest tanie, ma szansę odnieść rynkowy sukces w Polsce?
Agnieszka: otrzymaliśmy w tym tygodniu rekomendację serwisu Interia jeśli chodzi o nasz tablet Sony Xperia Tablet Z, jako króla wśród urządzeń tego typu z Androidem. Jeśli popatrzymy na produkt w otoczeniu marek konkurencyjnych, to wypada on bardzo konkurencyjnie, również pod względem cenowym. Tak wiec nie patrzyłabym na niego jak na ferrari, bo jak wówczas określić iPada? To jest najsmuklejszy, najlżejszy i jedyny wodoodporny tablet na rodzimym rynku, który dodatkowo oferuje wszystkie atuty od Sony w pięknej sylwetce.
Dawid: wasza firma za sprawą phabletu Sony Xperia Z Ultra stara się połączyć dwa światy: tabletów i smartfonów. Czy to dobra decyzja? Kiedy możemy spodziewać się tego urządzenia w naszym kraju?
Agnieszka: Sony Xperia Z Ultra to w rzeczywistości smartfon – z naszego punktu widzenia. Produkt poprzedziły liczne badania przeprowadzone w różnych zakątkach świata, między innymi w Korei Południowej oraz Francji, gdzie wyraźnie widać rosnące zainteresowanie smartfonami, które są wyposażone w wyświetlacz dotykowe o przekątnej ponad 5 cali. Konsumenci chcą bowiem mieć smartfona i czytnik e-książek w jednym, tudzież smartfona i mały tablet internetowy w jednym… i takie potrzeby klientów spełnia właśnie nasze urządzenie – Xperia Z Ultra. A dodatkowo smartfon może być też notatnikiem, gdyż można po nim pisać dowolnym ołówkiem i długopisem (przyp. red. w rzeczywistości tylko takimi, które wyposażone są w co najmniej 0,5 mm grubości rysik lub kulkę. Nie udało nam się niestety uzyskać informacji na temat daty premiery Xperia Z Ultra w Polsce).
Dawid: kiedy (i czy w ogóle) możemy spodziewać się inteligentnego zegarka Sony SmartWatch 2 w Polsce? Jeśli urządzenie trafi na rodzimy rynek, to w jakiej cenie?
Agnieszka: SmartWatch 2 wejdzie do sprzedaży w Polsce we wrześniu (przyp. red. a więc w tym samym czasie, co w innych państwach europejskich). Cenę podamy bliżej rozpoczęcia jego sprzedaży :-) (przyp. red. wiemy już, że cena zegarka SmartWatch 2 ma nie przekroczyć w Polsce tysiąca złotych).
Rozmawiał: Dawid Długosz