W pierwszym kwartale 2013 roku sprzedano 3 miliony tabletów z Windows
Microsoft nie mówi wiele o wynikach sprzedaży tabletów Surface, bo i nie ma się czym chwalić. Nie samymi Surface jednak potentat z Redmond stoi, ale ogólnie systemami Windows. A tabletów pracujących pod ich kontrolą, jak mówią ostatnie badania firmy Strategy Analytics, w pierwszym kwartale bieżącego roku sprzedano trzy miliony egzemplarzy.
Microsoft nie mówi wiele o wynikach sprzedaży tabletów Surface, bo i nie ma się czym chwalić. Nie samymi Surface jednak potentat z Redmond stoi, ale ogólnie systemami Windows. A tabletów pracujących pod ich kontrolą, jak mówią ostatnie badania firmy Strategy Analytics, w pierwszym kwartale bieżącego roku sprzedano trzy miliony egzemplarzy.
Przeczytaj koniecznie >> 10 najciekawszych funkcji i trików dla iPada
Zgodnie z przedstawionymi przez Strategy Analytics zestawieniami, tablety Windows na koniec pierwszego kwartału zanotowały 7,5-procentowe pokrycie rynku. Jak mówi raport, „Ograniczona dystrybucja, niewielka liczba kluczowych aplikacji, a także ogólne zamieszanie na rynku, są powodami słabego wzrostu sprzedaży”. Niestety raport nie podaje, jakie urządzenia zostały zakwalifikowane do grupy „tabletów Windows”, czy na przykład do tej grupy zaliczono coraz częściej pojawiające się hybrydy czy tablety konwertowalne.
Apple pochwaliło się na początku bieżącego tygodnia swoimi wynikami, które oscylują w okolicach 19,5 miliona sprzedanych iPadów, oczywiście również w pierwszym kwartale 2013 r. Wyliczenia Strategy Analytics potwierdzają, ze wystarczyło to, aby zająć 48,2 procent rynku tabletów, co z drugiej strony jest wynikiem sporo gorszym od osiągniętego w pierwszym kwartale 2012 rezultatu na poziomie 63,1% zajętości rynku tabletów.
Raport Strategy Analytics mówi również o tym, że w czasie tego okresu sprzedano z kolei 17,6 miliona tabletów z Androidem, co stanowi 43,4% całego rynku tych urządzeń.
Ogólnie rynek tabletów sięgnął rekordowego po raz kolejny wyniku 40,6 milionów sprzedanych sztuk, co stanowi 117-procentowy wzrost w stosunku do identycznego okresu w roku ubiegłym.