VAIO powraca na rynek, ale nie w barwach Sony
Sony postanowiło sprzedać VAIO w lutym tego roku, ale marka nie umarła i odradza się na nowo. Ale już nie w barwach rodzimej firmy.
Sony postanowiło sprzedać VAIO w lutym tego roku, ale marka nie umarła i odradza się na nowo. Ale już nie w barwach rodzimej firmy.
Przeczytaj koniecznie >> Kupujemy tablet. Z Wi-Fi czy 3G?
Nowym właścicielem VAIO stało się w tym roku JIT (Japan Industrial Partners), które zakupiło dział od Sony. Upłynęło kilka miesięcy i doczekaliśmy się reinkarnacji VAIO. Pierwsze produkty (w postaci laptopów) są już dostępne do kupienia, ale wyłącznie na terenie Japonii i jest mało prawdopodobne, że trafią na inne rynki. Nowe produkty to laptopy VAIO Pro 11 oraz VAIO Pro 13 i seria Fit, które wyposażono w ekrany dotykowe. Co jednak ciekawe, choć z obudowy zniknęło logo Sony, tak urządzenia te są dostępne również w ofercie japońskiego sklepu firmy. Wynika to pewnie z tego, że Sony nadal ma 5% udziałów w VAIO Corporation.
Na koniec warto sobie przypomnieć, że Sony utworzyło markę VAIO już w 1996 roku i została ona sprzedana po 18 latach.
źródło: The Verge