Wierzy w to analityk Keith Bachman z firmy BMO Capital Markets, który stwierdza, że Apple w 2015 roku ma szansę sprzedać aż 33,5 mln zegarków iWatch.
Przeczytaj koniecznie >> 48 godzin z iOS 8 beta. Jest dobrze, ale…?
Keith Bachman z firmy BMO Capital Markets w notce dla inwestorów przekazał, że Apple w 2015 roku kalendarzowym ma szansę sprzedać co najmniej 33,5 mln zegarków iWatch. To oznacza, że akcesorium nabędzie aż 10% wszystkich użytkowników iPhone’ów, których pod koniec 2014 roku ma być 335 milionów. Bachman sugeruje także, że cena zegarka iWatch na poziomie 250 dolarów da Apple marżę brutto na poziomie około 25%. To w konsekwencji, przy zakładanej liczbie sprzedanych egzemplarzy, może przełożyć się w 2015 roku na wzrost wartości jednej akcji Apple o 3,1%.
Analiza Bachmana zakłada również bardziej optymistyczne scenariusze. Apple może sprawić, że po iWatcha sięgnie nawet 20% użytkowników iPhone’ów, ale wtedy firma z Cupertino będzie musiała zaproponować dużo więcej niż tylko funkcje z zakresu monitorowania parametrów życiowych i kondycji. Analityk wierzy, że wiele zależeć będzie tutaj od dodatkowych aplikacji, w tym bardziej profesjonalnych.
Z ostatnich plotek wynika, że Apple zamierza zaprezentować zegarek iWatch na specjalnej konferencji, która odbędzie się w październiku.
źródło: Apple Insider