Apple Watch w pierwszym roku sprzeda się lepiej od iPhone’a 2G?
Choć Apple Watch początkowo wywoływał sceptycyzm, teraz spekuluje się, że jest na dobrej drodze do osiągnięcia wyniku lepszego od oryginalnego iPhone’a! Zainteresowanie zegarkiem objawiło się już w trakcie przedsprzedaży.
Według nieoficjalnych danych, zamówienie przedpremierowe na Apple Watch złożyło około 2,3 mln konsumentów. Taki wynik, jeśli prawdziwy, pozwala myśleć o wypracowaniu lepszego rezultatu w pierwszym roku sprzedaży niż w przypadku iPhone’a 2G, którego w analogicznym okresie kupiło 5,4 mln ludzi. Na razie Apple nie podało jednak oficjalnego komunikatu na temat początkowej sprzedaży swojego smartwatcha. W sklepach jest on dostępny od 24 kwietnia.
Tu do głosu dochodzą analitycy. Według Gene’a Munstera z Piper Jaffray, tylko w tym kwartale Apple Watch zostanie zakupiony w liczbie 2,3 mln egzemplarzy, a popyt na urządzenie wzrośnie w drugiej połowie roku, zwłaszcza w okresie przedświątecznym. Wcześniej Rod Hall z J.P. Morgan twierdził, że produkt Apple ma szanse, by w samym 2015 roku sprzedać się w 26 milionach sztuk.
Porównania Apple Watcha do iPhone’a są interesujące z jeszcze jednego powodu. Potencjał obu urządzeń początkowo nie był był wysoko ceniony przez ekspertów. W przypadku tego pierwszego wątpliwości budziła zwłaszcza cena, 349 dolarów – znacznie wyższa niż konkurencyjnych smartwatchów. Jak jednak widać, urządzenia z logiem nadgryzionego jabłka mają w sobie ten magnetyzm.
Źródło: Forbes