Jedynie 1 na 5 użytkowników smartfonów zdecydowałby się wydać więcej niż 175 dolarów na sprzęt tego typu.
Rynek wearables ciągle rośnie, ale nie oznacza to, że wszyscy darzą owe nowinki technologiczne zainteresowaniem. Ilu z użytkowników smartfonów zdecydowałoby się na zakup takiego sprzętu z wyższej półki? Odpowiedź brzmi – niewielu. Tak przynajmniej wynika z najnowszej ankiety przeprowadzonej przez Juniper Research.
Z ponad 2000 badanych osób, jedynie jedna na pięć zdecydowałaby się na wydanie ponad 175 dolarów na jakiekolwiek sprzęt tego typu. Co ciekawe, wśród najchętniej wybieranych (łącznie ponad 75%) były jedynie dwie marki – Apple i Samsung, które de facto proponują najdroższe ze wszystkich takich urządzeń. Na kolejnych pięciu miejscach znaleźli się producenci Android Wear, natomiast Pebble i inne firmy zajmujące się produkcją opasek przeznaczonych dla aktywnych znalazły się dużo niżej na liście. Ciekawe jest jednak to, że jedynie 4% z ankietowanych odpowiedziało, że nie kupiłoby takiego sprzętu ze względu na krótki czas działania na baterii. Z ankiety wynika też, iż użytkownicy sprzętów z iOS chętniej kupowaliby takie urządzenia niż posiadacze sprzętów z Androidem.
Źródło: JuniperResearch