IDC opublikowało dziś raport podsumowujący rynek smartwatchy za drugi kwartał tego roku. Najpopularniejszym zegarkiem pozostaje Apple Watch, który cieszył się niemal trzy razy większym wzięciem niż smartwatche Samsunga.
Apple Watch pozostaje najpopularniejszym smartwatchem. Ujawnia to dzisiejszy raport IDC, z którego wynika, że zegarek z watchOS miał w zeszłym kwartale 47% rynku i sprzedał się w liczbie 1,6 mln sztuk. To mniej niż w adekwatnym okresie z 2015 roku, ale pamiętajmy, że wiele osób wypatruje obecnie udoskonalonej wersji Apple Watcha, którą może zobaczymy w trakcie wrześniowej konferencji, wraz z nowymi iPhone’ami.
Na drugim miejscu jest Samsung. Koreańczycy w zeszłym kwartale sprzedali około 600 tysięcy zegarków Gear S2 i to dało im udział w postaci 16%. Na trzecim miejscu jest Lenovo, które w ofercie ma smartwatche z serii Moto 360. Chińczycy w drugim kwartale tego roku mieli 9% udział i sprzedali około 300 tysięcy zegarków. Kolejne dwa miejsca należą do LG Electronics oraz Garmina. Szczegóły możecie podejrzeć poniżej.
Warto zauważyć, że zainteresowanie smartwatchami spada i to wynika głównie z gorszej sprzedaży Apple Watcha. Pozostali producenci z czołówki raportu IDC zaliczyli lepsze wyniki niż rok wcześniej. W zeszłym kwartale sprzedano 3,5 mln inteligentnych zegarków, a więc o około 32% mniej niż rok wcześniej, gdy na rynek trafiło 5,1 mln smartwatchy.
źródło: idc