Apple zaprezentowało głośnik HomePod w trakcie konferencji WWDC 2017. Wielu sceptyków stwierdziło, że to urządzenie nie odniesie sukcesu. Głównie z racji wyższej ceny niż za głośniki konkurencji. Tymczasem co innego zdaje się sugerować badanie przeprowadzone na dotychczasowych klientach Apple’a. 19% z nich twierdzi, że najpewniej kupi to urządzenie.
HomePod to inteligentny głośnik Apple’a, który trafi do sprzedaży pod koniec tego roku. Urządzenie wyceniono na 349 dolarów, a więc dużo więcej niż konkurencyjne Amazon Echo czy Google Home. Okazuje się jednak, że wyższa cena wcale nie musi przesądzać o porażce tego gadżetu. Może być zupełnie inaczej.
Badanie przeprowadzone na ponad 2 tysiącach osób wykazało, że 13% z nich jest bardzo zainteresowanych zakupem głośnika HomePod. W przypadku osób, które już użytkują sprzęt giganta z Cupertino odsetek rośnie do 19%. Według ankietowanych nie jest to jednak najciekawszy gadżet tego typu. Na pierwszym miejscu pojawia się Amazon Echo, a na drugim Amazon Dot. HomePod uplasował się dopiero na trzeciej pozycji wraz z Google Home.
Ankietowani najczęściej kierowali się przy wyborze ceną. Drugim kryterium była marka. Natomiast 14% ankietowanych uważa, że w tym przypadku ważne są możliwości z zakresu rozpoznawania mowy. 45% dotychczasowych użytkowników urządzeń Apple’a stwierdziło, że jest zainteresowanych zakupem HomePoda, ale to jeszcze nie oznacza, że na pewno są w stanie to zrobić.
Apple HomePod rzeczywiście może odnieść sukces
Jeszcze na miesiąc przed oficjalną zapowiedzią HomePoda specjaliści z eMarketera opublikowali raport, w którym wróżyli sukces temu urządzeniu. Według nich Apple może mocno namieszać na dopiero raczkującym rynku inteligentnych głośników z wbudowanymi asystentami. Prawdopodobnie stanie się tu graczem numer jeden i obecni liderzy, jak Amazon czy Google zostaną strąceni na dalsze pozycje.
HomePod może poniekąd kojarzyć się z Apple TV. To urządzenie, które nigdy nie odniosło sukcesu na miarę iPhone’ów czy iPadów. Nie zmienia to jednak faktu, że ma całkiem spore grono odbiorców. Do marca 2015 roku sprzedano ponad 25 mln sztuk tego urządzenia, ale pamiętajmy, że te liczby pochodzą jeszcze sprzed premiery Apple TV 4. generacji, które przez te półtora roku obecności na rynku na pewno przyczyniło się do zwiększenia sprzedaży.
Z HomePodem może być podobnie. Początkowo urządzenie może nie sprzedawać się zbyt rewelacyjnie, ale w czasem głośnik może zakupić naprawdę wiele osób. Tym bardziej, że kilka głośników może ze sobą współpracować dzięki technologii AirPlay 2 i to zapewne też jakoś zwiększy ich sprzedaż.
Na poniższym filmie obejrzysz 11 najciekawszych nowości z iOS 11:
źródło: Morning Consult