Udostępnij
Tweetnij

HomePod nie sprzedaje się tak, jakby chciało tego Apple.

HomePod od Apple’a jest głośnikiem bardzo dobrej jakości, jednak użytkownicy chętniej sięgają po urządzenia takich firm, jak Amazon czy Google. Alibaba też sprzedaje ich więcej od wspomnianych urządzeń. Frima Strategy Analytics podała do wiadomości, że w pierwszym kwartale tego roku firma z Cupertino zdołała sprzedać 600 000 sztuk głośnika HomePod.

Apple sprzedało około 600 000 głośników HomePod w pierwszym kwartale 2018 roku. Tak mówią nowe szacunki przedstawione przez Strategy Analytics. Sprzedaż urządzeń pozwoliła na zdobycie zaledwie 6 procent globalnego rynku inteligentnych głośników. Znacznie wyprzedza HomePoda sprzęt od Amazonu i Google’a, które sprzedają się znacznie lepiej.

Amazon sprzedał w zeszłym kwartale około 4 milionów inteligentnych głośników Echo. Stanowi to 43,6 procent rynku, podczas gdy Google sprzedało około 2,4 miliona głośników Google Home za 26,5 procent udziału w rynku. Alibaba sprzedała więcej głośników niż firma z Cupertino (700 000 urządzeń), a sprzęt Xiaomi rozszedł się w liczbie 200 000 egzemplarzy. Apple ma zaległości w stosunku do Google’a i Amazonu, które odnotowały ogromny wzrost liczby sprzedanych egzemplarzy w ciągu ostatniego roku. Sprzedaż sprzętu Amazonu wzrosła o dwa miliony w porównaniu do pierwszego kwartału 2017 roku, podczas gdy firmy z Mountain View o 2,1 miliona.

Apple HomePod bez AirPlay 2 i multi-room

Udział Amazona w rynku spadł rok do roku ze względu na dużą sprzedaż głośników Google i nowych uczestników na rynku. Na liście jest wspomniana firma z Cupertino, Alibaba i Xiaomi. Amazon nadal jest jednak największym sprzedawcą inteligentnych głośników na świecie. Łącznie od wszystkich dostawcach sprzedano 9,2 miliona tych urządzeń w pierwszym kwartale 2018 roku. HomePod jest obecnie czwartą pod względem wielkości marką inteligentnych głośników na całym świecie, ale jego skromna sprzedaż jeszcze nie ma wciąż wielkiego wpływu na głównych graczy.

HomePod – najważniejsze cechy

  • wysokiej klasy głośnik niskotonowy z wbudowanym wzmacniaczem
  • 7 głośników wysokotonowych (każdy ze wzmacniaczem)
  • sześć mikrofonów
  • Wi-Fi 802.11ac z MIMO
  • Bluetooth 5.0
  • wsparcie dla AirPlay 2
  • Siri
  • wymiary: 172 x 142 mm
  • waga: 2,5 kg
  • wspierane języki: angielski (Australia, Stany Zjednoczone i Wielka Brytania)

Zobacz także: AirPods – poznaj najciekawsze triki i sztuczki

Źródło: MacRumors

sferis.pl - przyjazny sklep internetowy

Katarzyna Dąbkowska

Każda kieszonsolka i tablet moim przyjacielem, niezależnie od "maści" i rodzaju. Swojego iPhone'a traktuję jak prawą rękę. Pisaniem o mobilnych sprzętach zajmuję się od kilku lat. Miłośniczka gier, literatury angielskiej i kultury Dalekiego Wschodu, wychowująca przedstawiciela nowego pokolenia.

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. więcej informacji

Aby zapewnić Tobie najwyższy poziom realizacji usługi, opcje ciasteczek na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookies". Kontynuując przeglądanie strony bez zmiany ustawień lub klikając przycisk "Akceptuję" zgadzasz się na ich wykorzystanie.

Zamknij