Apple sprzedało około 600 000 głośników HomePod w pierwszym kwartale 2018 roku. Tak mówią nowe szacunki przedstawione przez Strategy Analytics. Sprzedaż urządzeń pozwoliła na zdobycie zaledwie 6 procent globalnego rynku inteligentnych głośników. Znacznie wyprzedza HomePoda sprzęt od Amazonu i Google’a, które sprzedają się znacznie lepiej.
Amazon sprzedał w zeszłym kwartale około 4 milionów inteligentnych głośników Echo. Stanowi to 43,6 procent rynku, podczas gdy Google sprzedało około 2,4 miliona głośników Google Home za 26,5 procent udziału w rynku. Alibaba sprzedała więcej głośników niż firma z Cupertino (700 000 urządzeń), a sprzęt Xiaomi rozszedł się w liczbie 200 000 egzemplarzy. Apple ma zaległości w stosunku do Google’a i Amazonu, które odnotowały ogromny wzrost liczby sprzedanych egzemplarzy w ciągu ostatniego roku. Sprzedaż sprzętu Amazonu wzrosła o dwa miliony w porównaniu do pierwszego kwartału 2017 roku, podczas gdy firmy z Mountain View o 2,1 miliona.
Udział Amazona w rynku spadł rok do roku ze względu na dużą sprzedaż głośników Google i nowych uczestników na rynku. Na liście jest wspomniana firma z Cupertino, Alibaba i Xiaomi. Amazon nadal jest jednak największym sprzedawcą inteligentnych głośników na świecie. Łącznie od wszystkich dostawcach sprzedano 9,2 miliona tych urządzeń w pierwszym kwartale 2018 roku. HomePod jest obecnie czwartą pod względem wielkości marką inteligentnych głośników na całym świecie, ale jego skromna sprzedaż jeszcze nie ma wciąż wielkiego wpływu na głównych graczy.
HomePod – najważniejsze cechy
- wysokiej klasy głośnik niskotonowy z wbudowanym wzmacniaczem
- 7 głośników wysokotonowych (każdy ze wzmacniaczem)
- sześć mikrofonów
- Wi-Fi 802.11ac z MIMO
- Bluetooth 5.0
- wsparcie dla AirPlay 2
- Siri
- wymiary: 172 x 142 mm
- waga: 2,5 kg
- wspierane języki: angielski (Australia, Stany Zjednoczone i Wielka Brytania)
Zobacz także: AirPods – poznaj najciekawsze triki i sztuczki
Źródło: MacRumors