Według analizy opublikowanej przez bostońską firmę Strategy Analytics sprzedaż tabletów PC w trzecim kwartale wzrosła aż o 280% względem analogicznego okresu sprzed roku. Oczywiście 2/3 rynku nadal należy do iPada.
Analiza Strategy Analytics nie pozostawia złudzeń. Apple i sprzedaż iPada na poziomie ponad 11 milionów sztuk pozwoliła firmie z Cupertino zachować 2/3 całego rynku tabletów. Na drugim miejscu mamy urządzenia z Androidem, których w Q3 2011 roku sprzedano 4,5 milionów (26,9% rynku).
Później długo nic i… okienka Microsoftu z wynikiem 2,4% rynku (lub jak kto woli z liczbą sprzedanych tabletów w wysokości 400 tysięcy sztuk). Czwarte miejsce należy do Playbooka. RIM sprzedał 200 tysięcy tabletów z QNX, o czym zresztą już informowaliśmy wcześniej.
Według analizy Strategy Analytics w trzecim kwartale sprzedano łącznie aż 16,7 milionów tabletów PC.