Udostępnij
Tweetnij

Czy tablet Google ma szansę powtórzyć sukces, a nawet zdetronizować iPada?

Wielu już próbowało, ale na razie z mizernym skutkiem. Mowa o producentach, którzy chcieli rzucić rękawicę Apple na rynku tabletów. iPad jak był liderem, tak nadal króluje i nie zapowiada się, aby sytuacja ta zmieniła się przez najbliższe miesiące, a nawet kilka lat! Mimo wszystko, już niedługo firma z Cupertino doczeka się kolejnego rywala, w postaci samego Google, który zamierza również wkroczyć na rynek tabletów. Czy jednak firmie z Mountain View uda się dokonać tego, czego nie udało się nikomu innemu?

Wielu już próbowało, ale na razie z mizernym skutkiem. Mowa o producentach, którzy chcieli rzucić rękawicę Apple na rynku tabletów. iPad jak był liderem, tak nadal króluje i nie zapowiada się, aby sytuacja ta zmieniła się przez najbliższe miesiące, a nawet kilka lat! Mimo wszystko, już niedługo firma z Cupertino doczeka się kolejnego rywala, w postaci samego Google, który zamierza również wkroczyć na rynek tabletów. Czy jednak firmie z Mountain View uda się dokonać tego, czego nie udało się nikomu innemu?

iPad jest bezapelacyjnym liderem na rynku tabletów i dzierży berło w postaci około 70% udziałów. Choć iPadów mamy tylko dwa modele, a tabletów z Androidem jest już zapewne grubo ponad 100, to i tak żaden z nich nie zagroził do tej pory pozycji iGadżetu marki Apple. Całkiem udany debiut zanotował Kindle Fire, ale z pewnością do iPada tabletowi Amazonu jeszcze daleko. Analitycy spekulują, że iPad może rządzić na rynku tabletów przez kolejne miesiące, a jego pozycji nie zagrożą również nowe okienka Microsoftu, czyli Windows 8, których spodziewamy się w drugiej połowie 2012 roku. Co ciekawe, niektóre firmy analityczne wybiegają daleko w przyszłość i obstawiają, że iPad będzie liderem nawet za sześć lat!

Tablety z Androidem nie zagroziły pozycji iPada, ale rękawice Apple zamierza rzucić wkrótce sam producent platformy, czyli Google. Eric Schmidt, były CEO Google wygadał się ostatnio, że już w pierwszej połowie 2012 roku firma zamierza wprowadzić na rynek tabletów urządzenie innowacyjne, a więc inne niż wszystkie tablety.
Google już próbował własnych sił na rynku smartfonów, ale raczej z mizernym skutkiem. Telefony z logo firmy Mountain View choć innowacyjnej (bo debiutują zawsze z nową odsłoną Androida na pokładzie jako pierwsze), to jednak nie sprzedają się tak dobrze, jak urządzenia marki HTC czy Samsunga.

Mimo wszystko Google zamierza wejść na rynek tabletów, zapewne za pomocą urządzenia Nexus Tablet. Czego możemy się spodziewać? Na pewno nowej odsłony Androida, którą znamy na razie pod kryptonimem Jelly Bean, a więc wydania z numerem… 5.0!? Na temat samego urządzenia nie wiemy obecnie nic. Zapewne Google postawi nie tyle na samą specyfikację, co funkcjonalność oferowaną w nowym Androidzie. Spekuluje się, że Jelly Bean ma być mocno zoptymalizowany pod kątem gier, a więc może Google postawi właśnie na tablet skrojony pod kątem graczy? Trudno powiedzieć. Odpowiedzieć na to, jak i wiele innych pytań poznamy wkrótce.

Tabletowi Google nie wróżymy jednak sukcesu na rynku, a już na pewno urządzenie nie zdoła zagrozić pozycji iPada. Dlaczego? Ponieważ na rynku dostępne jest mnóstwo innych tabletów z Androidem. Okazuje się, że sukces w kierunku doścignięcia Apple leży w niskiej cenie (dobrym dowodem na ten stan rzeczy jest Kindle Fire), a nie funkcjonalności. Przecież firma z Cupertino również nie śpi i choć iPady nie są tanie, to zawsze skrojone pod kątem najbardziej wymagających i już wkrótce spodziewamy się trzeciej generacji tabletu z iOS, który zapewne tylko podkreśli przywództwo Apple na rynku.

Google będzie miało ciężki start na rynku, choćby nie wiadomo co zaproponowali. Konkurencja jest zbyt silna, a klienci po prostu nie chcą tabletów z Androidem, co udowadniają dotychczasowe wyniki sprzedaży, Mało prawdopodobne, aby Google własnym Nexusem zmieniło ten stan rzeczy. Każdy z nas marzy raczej o iPadzie i choć nie każdego z nas stać na iGadżet, to nie zmienia to faktu, że to właśnie jego pragniemy.

sferis.pl - przyjazny sklep internetowy

Dawid Długosz

Dziennikarz w branży IT od 2006 roku. Fan produktów firmy Apple. W życiu prywatnym mąż i ojciec trójki dzieci. W serwisie Tablety.pl pełni rolę redaktora prowadzącego. Pasjonat nowych technologii.

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. więcej informacji

Aby zapewnić Tobie najwyższy poziom realizacji usługi, opcje ciasteczek na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookies". Kontynuując przeglądanie strony bez zmiany ustawień lub klikając przycisk "Akceptuję" zgadzasz się na ich wykorzystanie.

Zamknij