Amazon oficjalnie milczy na temat dokładnej liczby sprzedanych tabletów Kindle Fire, ale analitycy nie mają złudzeń. Ekosystem giganta rynku e-commerce jest obecnie na trzecim miejscu po iOS i Androidzie na rynku tabletów.
Przeczytaj koniecznie >> iPad jednak spada, Android ma już niemal 40% rynku tabletów
Amazon nie przywykł do ujawniania dokładnej liczby sprzedanych tabletów. Producent chwali się tylko co chwilę, że nowe Kindle sprzedają się tygodniowo w liczbie miliona sztuk (dane te obejmują jednak również czytniki e-booków). Kindle Fire zaliczył mimo wszystko świetny start na rynku, czego dowodzi spadek udziałów iPada, a wzrost tabletów z Androidem.
Forbes, powołując się na analizy firm analitycznych raportuje jednak, że w czwartym kwartale 2011 roku (a w sumie to tylko jego drugiej połowie, bo Kindle Fire zadebiutował na rynku 15 listopada) Amazon sprzedał aż sześć milionów własnych tabletów, a ekosystem producenta uplasował się na trzecim miejscu, tuż za iOS i Androidem.