Ile wynosił udział iPada na rynku tabletów w Q2 2012 roku?

Apple pobiło w zeszłym kwartale rekord w sprzedaży własnego tabletu. Klienci kupili w ostatnie trzy miesiące aż 17 milionów iPadów! Zastanawiacie się jednak jak  sytuacja ta przełożyła się na udział iGadżetu na rynku wszystkich tabletów internetowych? Jak nietrudno się domyślić: bardzo pozytywnie. Ciekawe jaki będzie obecny kwartał i kolejny? Spróbujmy coś wywróżyć.

Przeczytaj koniecznie >> 10 najciekawszych trików i funkcji dla iPada

Apple z pewnością może mieć powody do zadowolenia. W zeszłym kwartale firmie z Cupertino udało się pobić zeszłoroczny wynik sprzedaży iPada (gwoli przypomnienia, ten ustanowiony został w czwartym kwartale 2011 roku z liczbą ponad 15 milionów sprzedanych tabletów), gdyż tablet z iOS kupiono ponad 17 milionów razy! Magia Apple więc ciągle działa. Mało tego, urządzenie nie ma sobie równych na rynku i pozostawia daleko w tyle inne tablety.

Tymczasem firma Strategy Analytics ujawniła dane na rynku tabletów za drugi kwartał tego roku, z których wynika, że iPad ciągle niepodzielnie rządzi. Mało tego, umocnił własną pozycję względem produktów z Androidem. Na rynek pomiędzy kwietniem, a czerwcem dostarczono 25 milionów tabletów. Udział iPada wyniósł w Q2 aż 68,3%. Tablety pracujące pod kontrolą platformy Google’a musiały zadowolić się zaledwie wynikiem w postaci 29,3%. Jak nietrudno zauważyć liczba kupionych tabletów z iOS była dwa razy większa niż łącznie wszystkich z Androidem na pokładzie.

Warto dodać, że rok temu, gdy rozpoczęła się ekspansja Androida na rynku tabletów Apple musiało zadowolić się wynikiem „zaledwie” 62%. W drugim kwartale tego roku sprzedano również 300 tysięcy tabletów z Windows (udział 1,2%) oraz tyle samo z innymi systemami operacyjnymi.

iPad trzyma się mocno na rynku, ale przed Apple mogą wkrótce nastać nieco gorsze czasy. Z jednej strony sprzedaż iPada ma szansę znacząco poprawić się w obecnym kwartale (głównie z racji wprowadzenia urządzenia na rynek chiński) oraz następnym, czyli Q4 (przede wszystkim dzięki iPadowi Mini, jak i wypuszczeniu uaktualnienia w postaci iOS 6). Z drugiej jednak konkurencja nie śpi. Choć sprzedaż iPada nie musi osłabnąć i Apple będzie ustanawiać kolejne rekordy sprzedaży, tak udział na rynku tabletu z iOS może być coraz mniejszy.

Spore udziały iPadowi ma szanse w tym kwartale odebrać właśnie Android, a to głównie za sprawą tabletu Google Nexus 7, który oficjalnie zadebiutował w sprzedaży w tym miesiącu. Gadżet sprzedaje się nieźle. Świadczą o tym chociażby problemy z realizowaniem zamówień na Nexusa. Czwarty kwartał to z kolei premiera Windows 8 i pierwszych tabletów z nowymi okienkami Microsoftu. Te również zapewne nieco nadszarpną pozycję iPada.

Jakby jednak nie patrzeć… Apple wcale nie powinno mieć powodów do zmartwień. Wszak ciągle rosnąca sprzedaż iPada przynosi kolosalne zyski w skarbonce firmy z Cupertino. Tak na marginesie, już na sam koniec. Zastanawialiście się ile Apple zarabia na iPadzie? Okazuje się, że nie tak dużo jak na iPhone’ie, gdyż dwa razy mniej. iPad jest jednak znacznie tańszy niż smartfon z iOS, a przy tym jego wyprodukowanie jest ciut droższe.

Dawid Długosz: Dziennikarz w branży IT od 2006 roku. Fan produktów firmy Apple. W życiu prywatnym mąż i ojciec trójki dzieci. W serwisie Tablety.pl pełni rolę redaktora prowadzącego. Pasjonat nowych technologii.
Powiązane wpisy
Disqus Comments Loading...

W serwisie wykorzystywane są pliki cookies. Stosujemy je w celach zapewnienia maksymalnej wygody użytkownika oraz do zbierania informacji statystycznych. Jeżeli nie wyrażasz zgody - zmień ustawienia swojej przeglądarki.