Choć nie było dotychczas doniesień na ten temat, ASUS oficjalnie zaprzecza informacjom, jakoby pracował z Google nad mającym kosztować 99 dolarów kolejnym tabletem z rodziny Nexus.
Przeczytaj koniecznie >> 5 najciekawszych tabletów zaprezentowanych w pierwszej połowie 2012
Nexus 7 generuje całkiem pokaźne przychody i prawdopodobnie trochę wody w Wiśle upłynie zanim się to zmieni. W dodatku zbliża się „Czarny Piątek”, w związku z czym ceny urządzeń pójdą w dół. Nie ma zatem potrzeby wprowadzania nowego produktu do najtańszego segmentu. Prawdopodobnie zatem pomysł powstania takowego tabletu narodził się w związku z wprowadzeniem urządzeń Amazonu i – prawdopodobnie – iPada Mini.
Przypomnijmy, że w pierwszej połowie bieżącego roku, ASUS sprzedał około 1,4 miliona tabletów, zaś z końcem trzeciego kwartału, liczba urządzeń, którzy mają już włąścicieli, ma przekroczyć liczbę 2 milionów. Jak szacują finansiści potentata, rok 2012 ma zakończyć się na poziomie pięciu, być może nawet 6 milionów sprzedanych tabletów. To wprawdzie daleko do wyników osiąganych przez Apple i jego iPada, jednak na pewno nie powoduje konieczności szybkiego ratowania się przez wprowadzenie nowego tabletu.
Gdyby tylko każdy z partnerów Google miał takie wyniki sprzedażowe, to raczej właśnie Apple mogłoby mieć powody do niepokoju…