7-calowe tablety z Androidem zajmą 70% „nieiPad-owego” rynku
Wraz z Google Nexus 7, będącym bezsprzecznie towarem z gatunku „hot”, a o czym świadczy 1 milion sprzedanych urządzeń w ciągu miesiąca, okazuje się, że większość tajwańskich producentów zgodnie twierdzi, iż 7-calowe tablety z systemem Android zajmą 70% całego rynku tego typu, „nie iPad-owych” urządzeń.
Wraz z Google Nexus 7, będącym bezsprzecznie towarem z gatunku „hot”, a o czym świadczy 1 milion sprzedanych urządzeń w ciągu miesiąca, okazuje się, że większość tajwańskich producentów zgodnie twierdzi, iż 7-calowe tablety z systemem Android zajmą 70% całego rynku tego typu, „nie iPad-owych” urządzeń.
Przeczytaj koniecznie >> Jakie tablety najczęściej kupujemy?
Pozostałe 30% rynku będą stanowić 10-calowe tablety z Androidem, a także urządzenia z Windows 8 RT. Najciekawsze są jednak przewidywania, że i tę część rynku mogą przejąć „bracia mniejsi”. 10-calowe, androidowe tablety podzielą pozostałą część rynku z urządzeniami pracującymi pod kontrolą Windows 8/RT.
Rzeczywistość jest taka, że wielu producentów zwraca się albo w kierunku tabletów o wielkości około 10 cali i pracujących pod kontrolą Windows 8, albo właśnie w kierunku 7-calowych tabletów z Androidem. Do tego dochodzi inny, bardzo istotny czynnik – cena. Trudno bowiem znaleźć tablet z ekranem o wielkości 7 cali, kosztujący powyżej 200-250 dolarów. A to już ma istotny wpływ na popyt.