Raport Agito.pl: Polacy uwielbiają tanie tablety
Zeszły rok był bardzo ciekawy dla rynku tabletów. Również rodzimego, w Polsce. Tego typu urządzenia z wyświetlaczami dotykowymi podbiły serca Polaków. Spadające ceny, coraz większy wybór. Te i inne czynniki sprawiły, że coraz częściej kupujemy tablety. Sklep internetowy Agito.pl opublikował właśnie bardzo ciekawy raport, który tylko podkreśla fakt, że Polacy uwielbiają tablety, przede wszystkim te tanie, a więc kosztujące mniej niż 500 złotych.
Zeszły rok był bardzo ciekawy dla rynku tabletów. Również rodzimego, w Polsce. Tego typu urządzenia z wyświetlaczami dotykowymi podbiły serca Polaków. Spadające ceny, coraz większy wybór. Te i inne czynniki sprawiły, że coraz częściej kupujemy tablety. Sklep internetowy Agito.pl opublikował właśnie bardzo ciekawy raport, który tylko podkreśla fakt, że Polacy uwielbiają tablety, przede wszystkim te tanie, a więc kosztujące mniej niż 500 złotych.
Przeczytaj koniecznie >> Kupujemy tani tablet. Na co zwracać uwagę?
Zeszłoroczny rok był rzeczywiście bardzo ciekawy dla rynku tabletów. Mieliśmy do czynienia nie tylko z premierami wielu ciekawych urządzeń, ale również zmianami trendów w segmencie tego typu gadżetów. Coraz większy wybór „dachówek” oraz spadające ceny sprawiły, że tablety internetowe podbiły również serca Polaków. Podkreśla to między innymi raport Agito.pl – jednego z największych sklepów internetowych z elektroniką użytkową w kraju.
Agito.pl podsumowało zeszły miesiąc pod względem sprzedaży tabletów internetowych i porównało wyniki z grudniem 2011 roku. Okazuje się, że w zeszłym miesiącu Polacy kupili w tym sklepie aż 20 razy więcej (dokładnie mowa o wzroście o 1950%) tabletów niż rok wcześniej!
To jednak nie wszystko. Okazuje się, że największą popularnością wśród Polaków cieszyły się produkty wielu rodzimych firm. W czołówce znaleźli się następujący producenci: GoClever, Kiano oraz Modecom. Sporym zainteresowaniem cieszyły się również urządzenia chińskiej firmy Ainol, które są ogólnodostępne w kraju dzięki dobrze przemyślanej dystrybucji partnerów. W zasadzie to wszystkie nowości tego producenta zaraz po debiucie w Chinach trafiają również do nas, a przy tym są bardzo atrakcyjne cenowo.
Piotr Michałowski – menadżer produktu Agito.pl zwraca uwagę również na ciekawą zależność, mianowicie: „wraz ze wzrostem sprzedaży tabletów, sukcesywnie spada zainteresowanie netbookami. Biorąc pod uwagę powyższy okres, sprzedaż tych urządzeń spadła u nas o niemal 80%„. Jest to oczywiście trend, który od wielu miesięcy panuje również na całym świecie. Najlepszym dowodem na to jest fakt, że czołowi producenci netbooków (w tym Asus czy Dell) rezygnują w tym roku w ogóle z produkcji tego typu urządzeń.
Z informacji ujawnionych przez Agito.pl wynika, że największym zainteresowaniem wśród klientów sklepu w zeszłym miesiącu cieszyły się urządzenia: Modecom FreeWAY TAB 7 oraz Goclever Tab T76 GPS TV. Oba tablety dostępne są w cenie niższej niż 500 złotych.
Raport Agito.pl nie jest pierwszym, który potwierdza wzrost zainteresowania tabletami internetowymi w Polsce. Podobne informacje zdradzały nam niedawno firmy związane z rynkiem wyszukiwarek cenowych: Nokaut oraz Ceneo. Ponadto Gazeta Prawna niedawno informowała, że w całym zeszłym roku na terenie Polski sprzedano niemal milion tabletów internetowych, w tym przede wszystkim urządzeń kosztujących pomiędzy 200, a tysiącem złotych. Tylko sama firma Manta chwaliła się niedawno, że w okresie od stycznia do listopada 2012 roku sprzedała ponad 100 tysięcy własnych „dachówek”. Również w cenie poniżej tysiąca złotych.
Prawda jest taka, że zakup iPada czy wydajnego, markowego tabletu z Androidem i ekranem o przekątnej 10,1 cali oznacza w Polsce wydatek ponad dwóch tysięcy złotych. Dla wielu z nas jest to kwota nie do przyjęcia, gdyż tyle wynosi nasza cała miesięczna pensja. Stąd też interesujemy się tańszymi produktami, w niższej cenie.