Są oczywiście takie rynki, gdzie iPad nie jest tak popularny, jak tablety z Androidem (choćby w Polsce), ale sytuacja, która miała miejsce w zeszłym miesiącu w Japonii jest co najmniej ciekawa. W tym państwie, w grudniu tylko jeden model tabletu z systemem Google – Nexus 7 zdetronizował „dachówkę” z nagryzionym jabłkiem!
Przeczytaj koniecznie >> Kupujemy tablet. Z Wi-Fi czy 3G?
Nikkei informuje, że z danych ujawnionych przez BCN wynika, że Google Nexus 7 był najlepiej sprzedającym się tabletem w Japonii w okresie miesiąca grudnia, a więc najgorętszym okresie zakupów. Jego udział na rynku wyniósł 44,4%. iPad od Apple musiał zadowolić się drugim miejscem w zestawieniu, z udziałem na poziomie 40,1%. Co najciekawsze, sytuacja miała miejsce po raz pierwszy od rynkowego debiutu iPada w 2010 roku. Do tej pory tablet z iOS okupywał pierwsze miejsca na liście japońskich sklepów.
Informacje zebrano na podstawie danych uzyskanych od ponad 2400 sklepów z elektroniką użytkową, a więc raczej nie ma mowy o błędzie. Dla porównania, tablety japońskich producentów (chociażby marki Sony) nie cieszyły się zbyt dużym zainteresowaniem (rzędu 1-2%).
Ponadto japoński oddział IDC sugeruje, że w grudniu w tym kraju sprzedano łącznie 3,6 milionów tabletów. To około trzy razy więcej niż rok wcześniej.