Google nie może poszczycić się rekordowymi wynikami sprzedaży tabletu Nexus 7, co nie oznacza jednak niskiego popytu na to urządzenie. Analityk Benedict Evans jest jedną z osób spekulujących na temat kroków podejmowanych przez Asusa. Przewidywania nie są zbyt dobre, zarówno dla Google jak i dla Asusa…
Przeczytaj koniecznie >> 10 najlepszych tricków na tablety z Androidem
Każdy widzi Nexusa 7 jako synonim sukcesu, każdemu się on podoba, każdy widziałby go tabletem roku 2012. Evans przytacza cyfry, mówiące o 4,8 milionach sprzedanych egzemplarzy urządzenia w ubiegłym roku. Bardziej szczegółowe wyniki mówią o około 2,2 miliona jednostek sprzedanych w Q3 i około 2,4 miliona jednostek sprzedanych w Q4, co realnie daje wynik na poziomie właśnie 4,8 miliona sprzedanych tabletów.
Nexus 7, jako przedstawiciel segmentu tabletów 7-calowych ma wprost dwóch konkurentów – iPada Mini i Amazon Kindle Fire. Pierwszy z nich wszedł na rynek krótko po Nexusie 7. Mimo tego osiągnął wynik na poziomie 10 milionów sprzedanych urządzeń. Przyznać trzeba, że to wręcz niewiarygodny wynik, biorąc pod uwagę fakt, że został on osiągnięty od października 2012. Amazon Kindle Fire również wyprzedził produkt Google, choć w tym przypadku nie ma dokładnych danych liczbowych.
Jak mówią plotki, wkrótce na rynek ma trafić Nexus 7 po faceliftingu, z nową matrycą o większej rozdzielczości. Ma on stanąć w szranki z iPadem Mini 2. Pytanie tylko, jakie ma szanse….