Jeśli spojrzeć na rynek urządzeń mobilnych, to walka pomiędzy nimi wynika głównie z różnicy systemów operacyjnych, pod kontrolą których pracują. Rosnąca popularność tego typu urządzeń jest bezsprzeczna, ponieważ dzisiaj spora część użytkowników chce wymienić lub wymienia komputery PC właśnie na nie, aby posiadać coś lekkiego, mobilnego i łatwiejszego w obsłudze.
Przeczytaj koniecznie >> Tablet – kupić z Wi-Fi czy 3G?
Firma zajmująca się doradztwem w zakresie rynku mobilnego, Jumptap, przeprowadziła badania dotyczące pokrycia sieciowego urządzeń mobilnych. Jak się okazuje, w sieci funkcjonuje 134 miliony mobilnych użytkowników w USA i 206 milionów użytkowników urządzeń mobilnych globalnie. Dane zgromadzone przez firmę mówią, że na koniec 2012 roku, tablety odnotowały 18-procentowy zajętość ruchu sieciowego, w porównaniu do 78% dla smartfonów i 4% dla tradycyjnych telefonów.
Warto wspomnieć, że w porównaniu do roku 2011, to w przypadku tabletów ponad dwukrotny wzrost ruchu w sieci tych urządzeń, zaś w przypadku smartfonów – 1-procentowy, a w przypadku telefonów – ponad trzykrotny spadek pokrycia ruchu sieciowego.
Jeszcze ciekawsze są prognozy na rok bieżący. Zgodnie z opublikowanymi danymi, to kolejne spadki dla smartfonów i telefonów, zaś kolejny, również blisko dwukrotny wzrost pokrycia sieci przez tablety.
To coraz częstsze zjawisko, i nie ma się co łudzić że z czasem będzie inaczej, że coraz więcej osób wybiera właśnie tablet.
W kwestii podziału zajętości rynku sieciowego przez systemy operacyjne, bezdyskusyjnym liderem jest Android. Zaraz za nim plasuje się iOS, a potem reszta „towarzystwa”.
Z kolei pod względem pokrycia rynku przez producentów urządzeń, niekwestionowanym liderem jest Samsung, z 56-procentowym pokryciem ruchu sieciowego (mowa o urządzeniach z systemem Android), co mimo wszystko jest spadkiem, z osiągniętego na koniec 2011 roku 60-procentowej zajętości ruchu sieciowego.
Z raportu Jumptap:
“Reklamodwacy skupiający się na rynku urządzeń z Androidem powinni mieć świadomość, że ponad 50% ich reklam pojawi się na smartfonach Samsunga, pomimo faktu, iż reklamy te mogą być kierowane do innych urządzeń”