Google przeprowadza czystki w Play store. Usuwa aplikacje blokujące reklamy

Firma z Mountain View postanowiła zabrać się za porządki w sklepiku z aplikacjami dla Androida, czyli Google Play store. Przeprowadzono wręcz czystki, a z oferty wyleciały wszystkie (bardziej lub mniej popularne) aplikacje związane z blokowaniem reklam. Czy więc jesteśmy skazani w Androidzie na reklamy? Na to wygląda, bo Google zdaje się nie zamierza popuścić twórcom aplikacji, którzy blokują jego główny cel przychodu.

Przeczytaj koniecznie >> 10 najciekawszych trików na tablety z Androidem

 Loading ...

Nie ukrywajmy, ale firma z Mountain View żyje przede wszystkim z reklam. Te serwowane są nie tylko w popularnej wyszukiwarce internetowej (gooogle.com nie trzeba chyba przedstawiać nikomu z was?), ale również coraz częściej na urządzeniach mobilnych, w postaci zawartości wyświetlanej bezpośrednio w aplikacjach na Androida.

Jakiś czas temu informowaliśmy was, że popularny Adblock Plus autorstwa Vladimira Palanta został zablokowany na urządzeniach z Androidem za sprawą aktualizacji do systemu z numerkiem 4.2.2. Na urządzeniach ze starszymi wersjami Androida aplikacja działała nadal. Okazuje się jednak, że był to tylko przedsmak tego co nas czeka, a wczoraj w nocy Google postanowiło rozprawić się z podobnymi do Adblocka Plus aplikacjami. Raz na zawsze.

Google przeprowadziło w Play store prawdziwe czystki. Poza popularnym Adblock Plus z oferty sklepiku z aplikacjami na Androida zniknęły również inne tego typu narzędzia, w tym: AdAway, AdFree czy Ad Blocker. Jeśli wpiszecie sobie w Google nazwy tych aplikacji, to jeszcze znajdziecie odnośniki do nich. Niestety, kliknięcie ich spowoduje, że… zostaniecie poinformowani o nieistnieniu strony. Firma z Mountain View tłumaczy się naruszeniem umowy dystrybucyjnej z Google, dokładnie punktu 4.4, w którym jest mowa o działaniach zabronionych. Czytamy tutaj następująco:

4.4 Działania zabronione. Programista zgadza się nie podejmować żadnych działań związanych z usługą Market (w tym w zakresie tworzenia i dystrybucji Produktów), które utrudniają lub zakłócają działanie, powodują uszkodzenia bądź umożliwiają uzyskanie nieuprawnionego dostępu do urządzeń, serwerów, sieci lub innych obiektów i usług należących do jakiegokolwiek podmiotu, w tym między innymi użytkowników systemu Android, firmy Google i dowolnego operatora sieci komórkowej. Informacji o klientach uzyskanych za pomocą usługi Market nie wolno wykorzystywać w celu sprzedaży lub rozpowszechniania Produktów poza usługą Market.

Prawda jest jednak taka, że chodzi wyłącznie o zyski z reklam. Firma z Mountain View oraz jej partnerzy z pewnością byli bardzo niezadowoleni z tego typu „zagrywek” i postanowili raz na zawsze się ich pozbyć.

Czy istnieje jakieś rozwiązanie z tej sytuacji? Na szczęście (jeśli macie urządzenia ze starszym Androidem niż 4.2.2) tak! Możecie na przykład pobrać Adblocka Plus bezpośrednio ze strony projektu i go zainstalować na urządzeniu. Nie sprawi wam to żadnego problemu i nadal będziecie mogli blokować niechciane reklamy. Aplikację możecie pobrać tutaj (paczka APK). Pamiętajcie, że zanim ją zainstalujecie, to w ustawieniach systemu musicie zezwolić na instalowanie aplikacji z obcych źródeł.

Co sądzicie o zachowaniu Google? Podoba wam się ten ruch?

Dawid Długosz: Dziennikarz w branży IT od 2006 roku. Fan produktów firmy Apple. W życiu prywatnym mąż i ojciec trójki dzieci. W serwisie Tablety.pl pełni rolę redaktora prowadzącego. Pasjonat nowych technologii.
Powiązane wpisy
Disqus Comments Loading...

W serwisie wykorzystywane są pliki cookies. Stosujemy je w celach zapewnienia maksymalnej wygody użytkownika oraz do zbierania informacji statystycznych. Jeżeli nie wyrażasz zgody - zmień ustawienia swojej przeglądarki.