Nie ma co ukrywać, ale użytkownicy urządzeń z iOS mają znacznie więcej dobrych aplikacji niż właściciele gadżetów z Androidem. Okazuje się, że połowa tych najpopularniejszych w App Store do tej pory nie doczekała się optymalizacji pod kątem tabletów z platformą Google.
Przeczytaj koniecznie >> 10 najlepszych trików na tablety z Androidem
Z najnowszego raportu Canalys wynika, że tylko połowa aplikacji ze 100 najpopularniejszych na iPadzie, doczekało się optymalizacji pod kątem tabletów z systemem Android. Dokładnie tylko 52 ze 100 najpopularniejszych programów z iPada ma własne odpowiedniki w Sklepie Google, które przystosowano pod kątem tabletów z Androidem. Poza tym tylko sześć z tych aplikacji jest płatnych na iOS, a w przypadku Androida są one dostępne za darmo, ale z reklamami.
Ponadto z raportu firmy Canalys dowiadujemy się, iż w App Store jest ponad 375 tysięcy aplikacji zoptymalizowanych pod kątem iPadów. Z kolei w Google Play store optymalizacji pod kątem tabletów doczekało się tylko kilkadziesiąt programów.
Źródło: Canalys