Apple traci na chińskim rynku tabletów, a Samsung i inni zyskują
Bloomberg raportuje, że Apple mocno traci udziały na rynku tabletów w państwie środka. Tymczasem chińscy producenci, a nawet Samsung umacniają własne udziały.
Bloomberg raportuje, że Apple mocno traci udziały na rynku tabletów w państwie środka. Tymczasem chińscy producenci, a nawet Samsung umacniają własne udziały.
Przeczytaj koniecznie >> Kupujemy tablet do gier za mniej niż tysiąc złotych. Na co zwracać uwagę?
Sprzedaż iPada w Q2 2013 roku po raz pierwszy spadła (względem rok do roku) o 14%. Okazuje się, że trend widoczny jest jeszcze mocniej na poszczególnych rynkach. Na przykład w Chinach, gdzie w przeciągu ostatniego roku udział tabletu z iOS z 49% spadł do wartości zaledwie 28% – raportuje Bloomberg.
Oczywiście spadek iPada odbył się na korzyść producentów tabletów z Androidem. Nie tylko tak zwanych White-Box (chińskich producentów tanich tabletów), ale również dla Samsunga, który w ostatnim roku umocnił swój rynkowy udział w tym państwie aż o 11% i tym samym wskoczył na drugą pozycję.
Shaun Rein – dyrektor zarządzający grupą China Market Research powiedział, że tak duża strata Apple w przeciągu ostatnich miesięcy wynika z faktu, że produkty firmy przestały być już tak ekskluzywne, jak niegdyś. Ponadto klienci są obecnie bardziej wyczuleni na cenę i rozważają zakup dwa razy, zanim podejmą decyzję związaną z kupnem iPada.
Źródło: Bloomberg