Phablety rosną w siłę. Dowód? Wyniki sprzedaży Samsunga Galaxy Note
W trakcie konferencji prasowej, w ramach IFA 2013, szef działu komunikacji mobilnej Samsunga – J. K. Shin ujawnił trochę danych na temat popularności phabletów Galaxy Note i Galaxy Note 2. Zgodnie z jego zapewnieniami, w czasie dwóch ostatnich lat Samsung sprzedał ponad 38 milionów urządzeń Galaxy Note.
W trakcie konferencji prasowej, w ramach IFA 2013, szef działu komunikacji mobilnej Samsunga – J. K. Shin ujawnił trochę danych na temat popularności phabletów Galaxy Note i Galaxy Note 2. Zgodnie z jego zapewnieniami, w czasie dwóch ostatnich lat Samsung sprzedał ponad 38 milionów urządzeń Galaxy Note.
Przeczytaj koniecznie >> Recenzja tabletu Samsung Galaxy Tab 2 10.1
Przyznać trzeba, że liczba ta robi wrażenie i jednocześnie rodzi pytanie, które powinien sobie zadać każdy gracz na rynku urządzeń mobilnych: lepszy phablet (smartfon z ekranem 5-calowy lub większym), czy smartfon z ekranem o przekątnej 4-5cali?
Jeden z gigantów rynku urządzeń mobilnych, firma Apple, póki co (choć mamy już pierwsze doniesienia o zmianie nastawienia) trzyma się uparcie tej drugiej grupy i trzeba przyznać, że fani „ajplowskich” smartfonów wydają się być zadowoleni. Samsung natomiast należy zdecydowanie do „fanów” pierwszej grupy. Poza „typowymi” smartfonami, wśród których znajdziemy bardzo popularne Galaxy S3 (4,8 cala)czy Galaxy S4 (4,99 cala) w jego portfolio są również urządzenia zaliczające się do segmentu tabletofonów aka phabletów.
Jeśli zatem Samsung, a także inne firmy, żeby wymienić choćby HTC i LG, jest zdolny sprzedać dziesiątki czy setki miliony telefonów, a przy tym znaleźć nabywców na niewiele mniejsze liczby phabletów, może to oznaczać tylko jedno – te drugie są równie popularne. A skoro tak, to dlaczego ich nie produkować, niejako podwajając wielkość przychodów firmy…?
W swojej wypowiedzi Shin nie przedstawiał wprawdzie szczegółowych danych na temat prognoz, jednak powiedział, iż Samsung oczekuje sprzedaży Galaxy Note 3 przynajmniej na poziomie 10 milionów sztuk. Znając dotychczasową popularność „dachówek” potentata można stwierdzić, że albo to zbyt ostrożne szacunki, albo też Shin myślał o bardzo krótkim okresie czasu – zarówno Note, jaki i Note 2 sprzedawały i sprzedają się bowiem wyśmienicie.
Przypomnijmy tylko, Samsung Galaxy Note 3 trafi oficjalnie na rynek ogólnoświatowy w dniu 25 września, za wyjątkiem USA i Japonii, gdzie w sprzedaży pojawi się w październiku.
Źródło: Android Authority