iPady to mniej niż 50% rynku tabletów w Q3
Serwis Digitimes Research przedstawił dzisiaj dane dotyczące wyników sprzedaży rynku tabletów za trzeci kwartał bieżącego roku. Sprzedaż w tym czasie sięgnęła 35,68 miliona sztuk „dachówek”.
Serwis Digitimes Research przedstawił dzisiaj dane dotyczące wyników sprzedaży rynku tabletów za trzeci kwartał bieżącego roku. Sprzedaż w tym czasie sięgnęła 35,68 miliona sztuk „dachówek”.
Przeczytaj koniecznie >> Recenzja tabletu Dell Latitude 10 – ST2
Warte zauważenia jest to, że ponad połowę sprzedanych tabletów stanowią urządzenia bez logo nadgryzionego jabłuszka. Sprzedano ich 20,08 miliona sztuk, co stanowi wzrost o 22,9% w porównaniu do drugiego kwartału bieżącego roku. To jednocześnie rezultat o 34,6% wyższy aniżeli w identycznym okresie roku ubiegłego. W danych nie uwzględniono zaprezentowanych tydzień temu tabletów Apple iPad Air i iPad Mini Retina.
Warto zauważyć, że Samsung i Lenovo zwiększyły w opisywanym czasie liczbę produkowanych urządzeń. Na czele listy największych producentów tabletów stały Apple i Samsung, przy czym ten ostatni zwiększył zajętość rynku o 30%. Google znalazło się na trzeciej pozycji, głównie dzięki nowemu Nexusowi 7. Kolejne miejsca zajęły Lenovo, Acer, ASUS i Amazon.
Źródło: DigiTimes