Koreańczycy nie pozostawiają konkurencji złudzeń. Chcą dominować nie tylko na rynku smartfonów, ale również tabletów internetowych, gdzie obecnie muszą zadowolić się drugą pozycją – zaraz po Apple. Z najnowszych informacji wynika, że w przyszłym roku Samsung zamierza sprzedać aż 100 mln tabletów, a więc ponad dwa razy więcej niż do końca 2013 roku. Czy raport koreańskich mediów ma szansę pokryć się z rzeczywistością? Spróbujmy odpowiedzieć na to pytanie.
Przeczytaj koniecznie >> 10 najlepszych trików na tablety z Androidem
Niedawno jeden z przedstawicieli koreańskiego koncernu przekazał, że do końca tego roku Samsung zamierza sprzedać około 40 milionów sztuk tabletów internetowych. Biorąc pod uwagę fakt, że tylko w trzecim kwartale 2013 roku firma sprzedała niemal 10 mln egzemplarzy tego typu urządzeń, to jest to bardzo możliwe.
Okazuje się jednak, że Koreańczycy mają znacznie większe ambicje i w przyszłym roku zamierzają sprzedać nawet 100 mln tabletów internetowych! Z informacji ujawnionych przez koreański serwis ET News wynika, że Samsung obecnie sprawdza możliwości własnych partnerów z zakresu dostaw konkretnych podzespołów dla tabletów. Część z nich (przede wszystkim tych wykorzystywanych również w smartfonach) nie stanowi problemu, gdyż ich produkcja już odbywa się w dużych ilościach. Są jednak pewne komponenty, których może zabraknąć. W tym przede wszystkim większych wyświetlaczy dotykowych oraz elementów samej obudowy. Samsung chce się więc upewnić, że jego partnerzy będą w stanie dostarczyć odpowiednią ilość również tych elementów. Tak, aby zapewnić ciągłość produkcji.
Czy jednak Samsung rzeczywiście ma szansę sprzedać aż tak wiele tabletów internetowych i tym samym zdetronizować na rynku Apple, które ostatnimi czasy coś nie może zwiększyć liczby sprzedawanych tabletów w skali rok/rok?
Jest to całkiem możliwe, tym bardziej, że Koreańczycy przygotowują na przyszły rok naprawdę wiele nowych modeli tabletów. Na uwagę zasługują takie urządzenia, jak Samsung Galaxy Note 12.2 z 12-calowym wyświetlaczem z obsługą rysika S-Pen. A to zapewne tylko wierzchołek góry lodowej. Zapewne w 2014 roku doczekamy się również nowych Galaxy Tabów 4 i innych tabletów z Androidem od koreańskiej firmy.
Zróżnicowana oferta (która ostatnio wzbogaciła się również o kilka tabletów zaprojektowanych z myślą o najmłodszych) może rzeczywiście stanowić klucz do sukcesu. W zasadzie w ofercie Samsunga każdy powinien znaleźć dla siebie coś miłego (no… poza fanami marki Apple, którzy i tak wybiorą zapewne iPada).
W przyszłym roku może więc rzeczywiście dojść do walki na rynku tabletów internetowych na samym szczycie. Apple od 2010 roku sprzedało do tej pory ponad 170 mln iPadów, z czego niespełna 70 mln w ostatnim roku fiskalnym. Samsung ma szansę pobić w 2014 roku ten wynik, ale o wszystkim tak naprawdę zdecydują klienci oraz polityka firmy, która w wybranych aspektach pozostawia czasami sporo do życzenia. W tym przede wszystkim mamy na myśli aktualizacje systemu do nowszych wersji Androida. Sztandarowe smartfony dosyć szybko je otrzymują, ale użytkowników własnych tabletów Koreańczycy traktują nieco po macoszemu. Do tej pory Samsung nie ogłosił własnych planów związanych z uaktualnieniem tegorocznych modeli do Androida 4.3 Jelly Bean i 4.4 Kit Kat. W zasadzie to nie wiemy, czy w ogóle to się wydarzy.
Źródło: ET News