Nie ukrywajmy, ale sprzedaż tabletów internetowych w tym roku z pewnością wzrośnie i na podium znowu uplasują się dwie firmy. Pierwsze dwa miejsca zapewne przypadną Apple i Samsungowi. Serwis Digitimes sugeruje, że Koreańczycy sprzedadzą w tym roku nawet 60-70 mln tabletów internetowych. Kto wie, a może nawet więcej? Czy Samsung ma szansę w tym roku objąć miano lidera na rynku tabletów? Spróbujmy odpowiedzieć na te pytania.
Przeczytaj koniecznie >> CES 2014: najlepsze tablety internetowe zaprezentowane w Las Vegas
Samsung na razie jeszcze nie podał wyników sprzedaży tabletów za 2013 rok. Sugeruje się jednak, że Koreańczycy zrealizowali przez ostatnie 12 miesięcy zamówienia opiewające na ponad 40 mln sztuk tego typu urządzeń, z czego ponad 12 mln sprzedano w ostatnim kwartale.
Tymczasem serwis Digitimes opublikował nowy raport (opierający się na informacjach pochodzących od tajwańskich dostawców podzespołów), w którym czytamy, że Samsung w tym roku ma sprzedać około 60-70 mln tabletów internetowych. To da firmie drugie miejsce na podium, zaraz po Apple, które ma w tym roku sprzedać łącznie około 80-90 mln iPadów. Czy jednak Koreańczycy nie mają czasem szans o powalczenie z firmą z Cupertino o pierwsze miejsce? Okazuje się, że jest to możliwe.
Zacznijmy od tego, że Samsung już teraz (na początku roku) odświeżył portfolio własnych tabletów internetowych. Modele, które zaprezentowano w zeszłym tygodniu (Galaxy TabPRO i Galaxy NotePRO) oraz w tym (Samsung Galaxy Tab 3 Lite) już wkrótce trafią do sprzedaży. Koreańczycy więc szybko zareagowali na produkty konkurencji i postanowili nie czekać z premierą nowych tabletów do wiosny. Wszak czas to pieniądz.
Zwróćmy uwagę na to, że wkrótce w portfolio Samsunga znajdzie się dla każdego coś miłego. Od tanich modeli z ekranami o przekątnej 7 cali, poprzez modele dla bardziej wymagających użytkowników (z wyświetlaczami o wysokiej rozdzielczości 2560 x 1600 pikseli i różnych przekątnych dla ekranów) na 12,2-calowych modelach skończywszy. Tym samym Samsung zaproponuje tak szeroki wachlarz tabletów internetowych, jakim nikt do tej pory nie mógł się pochwalić.
Kluczem do sukcesu niekoniecznie musi być jednak duży wybór tabletów (choć z pewnością będzie znaczący). Samsung może sprzedać w tym roku znacznie więcej urządzeń tego typu dzięki takim modelom, jak Galaxy Tab 3 Lite. Urządzenie co prawda nie powala specyfikacją techniczną, ale będzie oferowane w bardzo niskiej cenie. W przedziale do 129 dolarów (w Polsce od 499 złotych), gdzie do tej pory koreański gigant nie był obecny. Właśnie tanie tablety napędzają głównie rynek i to one cieszą się największym zainteresowaniem ze strony klientów. Widać to chociażby po wynikach sprzedaży chińskich producentów (tak zwanych White-Box), którzy w zeszłym roku dostarczyli na rynek kilkadziesiąt milionów tabletów (dokładnej liczby chyba nikt do tej pory się nie doszukał).
Jest więc całkiem możliwe, że Samsung rzeczywiście będzie mógł w tym roku powalczyć o podium z Apple. Tym bardziej, że firma z Cupertino odświeży własne portfolio tabletów zapewne dopiero jesienią tego roku, a konkurencja przez te wszystkie miesiące nie będzie próżnować.
Najbliższe dwanaście miesięcy może więc być przełomem na rynku tabletów. W zeszłym roku iOS ustąpił miejsca Androidowi, który króluje jako najpopularniejsza platforma systemowa na tablety. W tym roku iPad być może przegra walkę z urządzeniami z serii Galaxy…
Źródło: Digitimes