Samsung ma w garści 65% rynku urządzeń z Androidem!
Gdy mówimy o urządzeniach z systemem Android, to pierwsze skojarzenie nasuwa się nam z firmą Samsung, zgadzacie się? Nic w tym dziwnego, gdyż koreański gigant już od dawna dominuje nie tylko na rynku urządzeń z platformą Google, ale w ogóle jest liderem wśród producentów smartfonów. Zastanawialiście się jednak kiedykolwiek nad odpowiedzią na pytanie: jak w rzeczywistości duży udział ma Samsung na rynku? Okazuje się, że wręcz potężny, gdyż Koreańczycy mają w garści niemal 2/3 rynku smartfonów z Androidem!.
Gdy mówimy o urządzeniach z systemem Android, to pierwsze skojarzenie nasuwa się nam z firmą Samsung, zgadzacie się? Nic w tym dziwnego, gdyż koreański gigant już od dawna dominuje nie tylko na rynku urządzeń z platformą Google, ale w ogóle jest liderem wśród producentów smartfonów. Zastanawialiście się jednak kiedykolwiek nad odpowiedzią na pytanie: jak w rzeczywistości duży udział ma Samsung na rynku? Okazuje się, że wręcz potężny, gdyż Koreańczycy mają w garści niemal 2/3 rynku smartfonów z Androidem!.
Przeczytaj koniecznie >> Krótki test przeglądarek internetowych na Androida
W przypadku tabletów internetowych Samsung musi zadowolić się drugą pozycją na rynku, zaraz po Apple. W zeszłym roku Koreańczycy sprzedali około 40 mln sztuk tego typu urządzeń, a firma z Cupertino około 70 milionów iPadów. Sytuacja wygląda zupełnie inaczej w przypadku smartfonów.
Serwis Digitimes informuje, że Samsung ma w garści około 65% rynku smartfonów z Androidem! To oznacza, że na całym świecie jest grubo ponad pół miliarda aktywowanych telefonów z logo „Galaxy” lub „Samsung” na obudowie. W tym samym raporcie czytamy informacje związane z udziałem pozostałych producentów, który przedstawia się następująco:
- LG Electronics – około 7%;
- HTC – około 6%;
- Sony Mobile Communications – około 5%;
- Motorola Mobility – około 4%.
Jak widzimy, na liście nie znalazło się Lenovo. Tymczasem w przypadku tabletów internetowych Chińczycy mają swój udział w pierwszej piątce najlepszych producentów. Digitimes informuje, że to się jednak wkrótce zmieni. Dlaczego? Głównie za sprawą przejęcia Motorola Mobility, które Lenovo kupuje od Google. Po sfinalizowaniu transakcji udział pierwszej z firm zostanie więc przejęty.
Lenovo ma bardzo silną pozycję w Chinach oraz na rynku państw rozwijających się. Z kolei Motorola Mobility cieszy się uznaniem wśród użytkowników w Europie oraz Stanach Zjednoczonych. Zdaje się więc, że za sprawą przejęcia tej firmy Lenovo rzeczywiście będzie mogło porywalizować na rynku z innymi producentami… choć nie z Samsungiem.
Dominacja Samsunga zapewne nie ulegnie zmianie przez kilka kolejnych lat. Koreańczycy doskonale potrafią promować własne produkty i pakują w to wręcz grube miliony dolarów. Co oczywiście skutkuje i z tym trudno się nie zgodzić. Samsung jest również liderem na rynku urządzeń mobilnych w Polsce. W naszym kraju dotyczy to nie tylko samych smartfonów, ale również tabletów internetowych. Okazuje się, że „dachówki” koreańskiego giganta są najczęściej wybieranymi przez rodzimych klientów. W tym roku to nie ulegnie zmianie. Warto wspomnieć, że na początku 2014 roku urządzenia Samsunga stały się najpopularniejszymi urządzeniami, z których rodacy przeglądają internet mobilny. Apple, które do tej pory było liderem, obecnie musi zadowolić się drugą pozycją.
Mimo dużego udziału na rynku zaufanie do Samsunga zaczyna ostatnimi czasy nieco słabnąć. Wynika to między innymi z braku aktualizacji oprogramowania, na co skarżą się użytkownicy. Koreańczykom dosyć długo czasu zajmuje uaktualnienie własnych tabletów i smartfonów do Androida 4.4 Kit Kat. Do tej pory w zasadzie z listy obejmującej kilkanaście urządzeń nową wersję oprogramowania Google otrzymały tylko dwa smartfony: Galaxy S4 i Galaxy Note 3. Użytkownicy innych urządzeń nadal muszą cierpliwie czekać.
Źródło: Digitimes