Samsung coraz lepiej radzi sobie na rynku tabletów internetowych i okazuje się, że w zeszłym kwartale umocnił swoją pozycję do aż 23%. Co prawda do Apple jeszcze Koreańczykom brakuje, ale różnica staje się coraz mniejsza.
Przeczytaj koniecznie >> Recenzje tabletów
Z informacji ujawnionych przez koreański ZDNet wynika, że Samsung w pierwszym kwartale tego roku umocnił swoją pozycję na rynku tabletów i obecnie ma udział na poziomie 23%. Jeśli wierzyć plotkom, to Koreańczycy w Q1 sprzedali aż 14 mln tabletów internetowych. To mniej niż w Q4 2013 roku, ale pamiętajmy, że zima nie jest najlepszym okresem sprzedażowym i wszyscy producenci zaliczają wtedy spadek.
Dobre wyniki sprzedaży Samsunga wynikają między innymi z dosyć mocnego startu w tym roku. Koreańczycy w zeszłym kwartale wprowadzili do oferty udaną serię Galaxy TabPRO oraz NotePRO z 12-calowym ekranem i rysikiem (którego test wkrótce znajdziecie na łamach naszego serwisu). Ponadto tablety z serii Galaxy Tab 3 dostępne był w licznych promocjach cenowych. To zaowocowało zwiększeniem udziału.
Liderem na rynku nadal jednak pozostaje Apple, które ma około 30% udziałów. Jak jednak nietrudno zauważyć, różnica pomiędzy obiema firmami jest z kwartału na kwartał coraz mniejsza.