Tablet Hudl, który Tesco wprowadziło do sprzedaży w zeszłym roku, odniósł na wyspach niebywały sukces. Okazuje się, że do tej pory Brytyjczycy kupili aż ponad 500 tysięcy sztuk urządzenia, który wyceniono na jedyne 119 funtów. Co ciekawe, Tesco zamierza iść za ciosem i jeszcze w tym roku wprowadzi do oferty odświeżony model tabletu. Gdzie tkwi sukces tabletu Hudl? Postarajmy się poszukać odpowiedzi na to pytanie.
Przeczytaj koniecznie >> Chiński rynek tabletów. Jak w rzeczywistości wygląda i kto tam jest liderem?
Tesco wprowadziło do oferty własny tablet internetowy Hudl pod koniec września zeszłego roku. Urządzenie od samego początku cieszyło się niemałym zainteresowaniem ze strony klientów. Tablet w Wielkiej Brytanii wyceniono na zaledwie 119 funtów, co daje nam równowartość około 615 złotych (tak na marginesie, w tej samej cenie obecnie w Tesco można nabyć LG G Pada 8.3, a więc oferta jest z pewnością warta uwagi).
Gdzie tkwi sukces tabletu Hudl? Oczywiście przede wszystkim w świetnym stosunku ceny do jakości wykonania i użytych podzespołów. Urządzenie wyposażono w następujące elementy:
- 7-calowy wyświetlacz klasy IPS o dosyć nietypowej rozdzielczości 1440 x 900 pikseli (co daje nam gęstość pikseli na poziomie 242 ppi);
- czterordzeniowy procesor Cortex-A9 taktowany zegarem 1,5 GHzz układem graficznym Mali 400;
- 1 GB pamięci operacyjnej RAM;
- 16 GB pamięci na dane, którą można rozszerzyć za pomocą kart microSD o rozmiarze do 32 GB;
- Wi-Fi b/g/n, (dwuzakresowe), moduł Bluetooth 4.0, odbiornik GPS;
- przednią kamerkę 2 Mpix i aparat fotograficzny 3 Mpix z autofokusem;
- baterię, która zapewnia do 9 godzin pracy;
- złącza microUSB 2.0, microHDMI oraz jack audio 3,5 mm;
- 2 głośniczki o mocy 1W.
Tablet pracuje w oparciu o Androida 4.2 Jelly Bean. Ok, z pozoru cena 119 funtów wydaje być się ciut wygórowaną, zgadza się? Wszak za nieco większe pieniądze można nabyć Nexusa 7 2. generacji. Warto jednak zaznaczyć, że klienci Tesco posiadający specjalne karty, gdzie zbierają punkty lojalnościowe, mogą nabyć Hudla już za połowę normalnej ceny (60 funtów)! W takim przypadku oferta jest już naprawdę atrakcyjna.
Tesco pochwaliło się, że do tej pory sprzedało już ponad pół miliona tabletów Hudl (warto dodać, że 400 tysięcy sprzedano w ostatnim kwartale 2013 roku). Jest to wynik godny pozazdroszczenia. Oczywiście właściciel sklepów zdaje sobie sprawę z potencjału drzemiącego w tablecie i jeszcze w tym roku zamierza wprowadzić do oferty odświeżony model. Na chwilę obecną detale związane ze specyfikacją techniczną nowego Hudla nie są znane, ale domyślamy się, że producent sięgnie po mocniejsze podzespoły, a przy okazji utrzyma niską cenę tabletu. Kiedy możemy spodziewać się nowego tabletu od Tesco? Zapewne już jesienią tego roku, gdyż będzie to najlepszy moment na wprowadzenie urządzenia do sprzedaży.
Zainteresowanie tabletami jest coraz większe. Okazuje się, że 12 milionów Brytyjczyków posiada takie urządzenia lub ma do niego dostęp – wynika z informacji ujawnionych przez Deloitte. Z kolei analitycy CSS Insight stwierdzają, że dostęp do tabletu ma około 17 mln mieszkańców Wielkiej Brytanii. Największym powodzeniem wśród Brytyjczyków cieszą się oczywiści tablety z 7-calowymi wyświetlaczami, które stanowiły 63% wszystkich sprzedanych w 2013 roku „dachówek”. To o 34% więcej niż rok wcześniej.
Źródło: ZDNet