Samsung traci udziały na rynku tabletów w Rosji
W zeszłym kwartale Samsung sprzedał w Rosji tylko 282 tysięcy tabletów. To o 9,5% gorszy wynik niż w adekwatnym okresie sprzed roku.
W zeszłym kwartale Samsung sprzedał w Rosji tylko 282 tysięcy tabletów. To o 9,5% gorszy wynik niż w adekwatnym okresie sprzed roku.
Przeczytaj koniecznie >> Recenzje tabletów
Gwoli przypomnienia, Samsung w pierwszym kwartale tego roku sprzedał na całym świecie 11,2 mln tabletów (za IDC), a więc o 32% więcej niż adekwatnym okresie 2013 roku. Okazuje się jednak, iż Rosja jednak nie była jednym z państw, które przyczyniły się do wzrostu.
Z informacji ujawnionych przez firmę analityczną MTS wynika, że w pierwszym kwartale tego roku Samsung na terenie Rosji sprzedał tylko 282 tysięcy tabletów. To daje nam względem adekwatnego okresu sprzed roku spadek na poziomie 9,5%. Skąd wynika mniejsze zainteresowanie tabletami Koreańczyków w Rosji? Przede wszystkim spowodowane jest to konkurencją. Tamtejszy rynek jest wręcz zalewany tani tabletami lokalnych producentów lub White-Box. To sprawia, że „dachówki” Samsunga, które są droższe, nie cieszą się aż tak dużym wzięciem.
Warto jednak zauważyć, że Samsung ma i tak większy udział w Rosji niż konkurencja spod znaku Apple. Trzecie miejsce należy do Prestigio.
Źródło: vedomosti.ru