Samsung zwiększył swój udział na rynku tabletów w Q1 w skali rok/rok
Z informacji ujawnionych przez Strategy Analytics wynika, że w pierwszym kwartale tego roku Samsung wzmocnił swój udział na rynku tabletów względem adekwatnego okresu sprzed roku.
Z informacji ujawnionych przez Strategy Analytics wynika, że w pierwszym kwartale tego roku Samsung wzmocnił swój udział na rynku tabletów względem adekwatnego okresu sprzed roku.
Przeczytaj koniecznie >> 10 najlepszych trików na tablety z Androidem
Strategy Analytics oszacowało, że w pierwszym kwartale tego roku Samsung sprzedał 12,8 milionów tabletów internetowych (oficjalne stanowisko firmy w tej kwestii to 13 mln sztuk). Wynik ten przełożył się na udział rynkowy w postaci 22,6%, czyli 0 3,7% większy niż w Q1 2013 roku, gdy Samsung sprzedał niespełna 10 milionów tabletów. Rosnący udział Samsunga wynika przede wszystkim z coraz większej różnorodności tabletów w ofercie. W zeszłym kwartale Koreańczycy wprowadzili do sprzedaży między innymi udane tablety z linii Galaxy TabPRO oraz 12,2-calowy model Galaxy NotePRO z rysikiem.
Oczywiście liderem pozostaje Apple, które z kolei traci udziały. W pierwszym kwartale rynkowy udział firmy z Cupertino wyniósł 28,9%. Rok wcześniej Apple mogło pochwalić się niemal 40% udziałem.
Źródło: koreaherald