ABI Research: Samsung pomału dogania Apple na rynku tabletów
Firma ABI research opublikowała nowy raport związany ze sprzedażą tabletów internetowych w pierwszym kwartale tego roku. Okazuje się, że w okresie od początku stycznia do końca marca na rynek trafiło ponad 41 milionów „dachówek” uznanych producentów (raport nie obejmuje chińskich producentów, tak zwanych White-Box). Co ciekawe, 71% rynku tabletów w pierwszym kwartale 2014 roku należało tylko do dwóch firm i są to oczywiście Apple oraz Samsung. Drugi z producentów zaczyna coraz mocniej deptać firmie z Cupertino po piętach. Całkiem możliwe, że już w niedługim czasie dojdzie do zmiany lidera.
Firma ABI research opublikowała nowy raport związany ze sprzedażą tabletów internetowych w pierwszym kwartale tego roku. Okazuje się, że w okresie od początku stycznia do końca marca na rynek trafiło ponad 41 milionów „dachówek” uznanych producentów (raport nie obejmuje chińskich producentów, tak zwanych White-Box). Co ciekawe, 71% rynku tabletów w pierwszym kwartale 2014 roku należało tylko do dwóch firm i są to oczywiście Apple oraz Samsung. Drugi z producentów zaczyna coraz mocniej deptać firmie z Cupertino po piętach. Całkiem możliwe, że już w niedługim czasie dojdzie do zmiany lidera.
Przeczytaj koniecznie >> Chiński rynek tabletów. Jak w rzeczywistości wygląda i kto tam jest liderem?
Własne podsumowania rynku tabletów za pierwszy kwartał tego roku opublikowały już wcześniej firmy IDC i Strategy Analytics. Teraz z kolei podobne zestawienie serwują nam specjaliści z ABI Research.
Raport opublikowany przez ABI Research niespecjalnie różni się od tych udostępnionych przez inne firmy, ale zawiera kilka nowych ciekawostek. Zanim jednak przejdziemy do tej części, to najpierw przyjrzyjmy się podium producentów na rynku tabletów w pierwszym kwartale 2014 roku, które przedstawia się następująco:
1. miejsce – Apple. To zapewne nikogo z was nie dziwi. Firma z Cupertino od samego początku jest liderem, ale cały czas traci udziały na rzecz innych producentów. Nie inaczej było w zeszłym kwartale. Firma z Cupertino sprzedała wtedy 16,4 mln iPadów i tym samym zaliczyła spadek w skali rok/rok o ponad 10%. Co nie zmienia faktu, że Apple ciągle pozostaje liderem… ale być może już niedługo.
2. miejsce – Samsung. Tutaj również bez niespodzianek. Koreańczycy już od dawna okupują drugie miejsce wśród producentów tabletów internetowych i radzą sobie coraz lepiej. W zeszłym kwartale Samsung sprzedał 13 milionów tabletów, a więc niemal 11% więcej niż w adekwatnym okresie z 2013 roku. Różnica pomiędzy Apple i Samsungiem w Q1 wyniosła już niespełna 3,5 mln. To oznacza, że w niedługim czasie obie firmy będą zapewne walczyć o pierwsze miejsce na podium. Kto wie, a może zmiana lidera to już kwestia zaledwie kilku miesięcy? O tym przekonamy się z czasem.
3. miejsce – Asus. Tajwańczycy okupują trzecią pozycję na rynku tabletów i w zeszłym kwartale sprzedali 2,1 mln tabletów internetowych (liczba ta obejmuje również 7-calowe Nexusy), a więc niespełna 1% mniej niż w pierwszym kwartale 2013 roku. Bez większych zmian.
W pierwszym kwartale sprzedano 41,3 mln tabletów internetowych (nie dotyczy urządzeń pochodzących od chińskich producentów). Co ciekawe, udział Apple i Samsunga w tym okresie wyniósł łącznie aż 71%.
ABI Research ujawniło jeszcze kilka innych ciekawych informacji. W raporcie firmy czytamy, że w pierwszym kwartale udział Androida na rynku tabletów internetowych wyniósł 56,3%. Drugie miejsce przypadło systemowi od Apple, czyli iOS z wynikiem 39,6%. Trzecie natomiast należy do Windows 8/RT z udziałem na poziomie zaledwie 4,1%. Błąd pomiarowy w tym przypadku wynosi +/- 3%.
Ponadto dowiadujemy się, że klienci coraz częściej wybierają tablety internetowe z wbudowanym modemem łączności w sieciach komórkowych. W pierwszym kwartale tego roku moduł 3G/4G posiadało 22% wszystkich sprzedanych tabletów. To najlepszy wynik od… września 2011 roku.
Tak wyglądał pierwszy kwartał tego roku. Co przyniesie nam Q2 2014 roku? Odpowiedź na to pytanie poznamy dopiero w lipcu.
Źródło: ABI Research