Lei Jun – CEO Xiaomi powiedział, że jego firma wierzy, że lepszy ekosystem dla tabletów z Androidem sprawi, że te będą mogły lepiej konkurować na rynku z iPadem.
Przeczytaj koniecznie >> Kupujemy tablet. Z Wi-Fi czy 3G?
Xiaomi uruchomiło sprzedaż własnego tabletu – Mi Pada – na początku tego miesiąca i w niespełna 4 minuty sprzedało aż 50 tysięcy egzemplarzy! CEO firmy powiedział, że przygotowanie dobrego tabletu z Androidem (pod względem jakości wykonania i specyfikacji technicznej) nie jest trudnym zadaniem. Problem polega na braku porządnych aplikacji i gier, a to one tworzą lepszy ekosystem. Lei Jun wierzy, że poprawa tej sytuacji spowoduje, że tablety z Androidem mogłyby jeszcze mocniej konkurować na rynku z iPadem.
Nie zmienia to jednak faktu, że Android i tak już jest najpopularniejszą platformą na tabletach. Z informacji przekazanych przez firmę z Mountain View w trakcie Google I/O wynika, że udział Androida wynosi już ponad 60%.
źródło: Digitimes