Samsung najpopularniejszym dostawcą tabletów na rozwijających się rynkach
Samsung od dawna okupuje drugą pozycję wśród producentów tabletów internetowych, ale okazuje się, że są na świecie rynki, gdzie koreański gigant jest numerem 1. Są to przede wszystkim państwa rozwijające się, jak Brazylia, Chiny, Indonezja i Rosja. W takich krajach Samsung sprzedaje więcej tabletów niż Apple. Jak natomiast sytuacja wygląda w przypadku rodzimego rynku? Okazuje się, że bardzo podobnie.
Samsung od dawna okupuje drugą pozycję wśród producentów tabletów internetowych, ale okazuje się, że są na świecie rynki, gdzie koreański gigant jest numerem 1. Są to przede wszystkim państwa rozwijające się, jak Brazylia, Chiny, Indonezja i Rosja. W takich krajach Samsung sprzedaje więcej tabletów niż Apple. Jak natomiast sytuacja wygląda w przypadku rodzimego rynku? Okazuje się, że bardzo podobnie.
Zobacz koniecznie >> Wideo recenzje tabletów
Apple nadal okupuje pierwsze miejsce na rynku tabletów internetowych. Samsung stara się deptać Cupertino po piętach, ale na razie nie dopiął swego i nadal musi zadowolić się drugą pozycją. W zeszłym kwartale wyniki sprzedażowe obu firm dzieliło niemal 5 milionów egzemplarzy.
Co jednak ciekawe, są na świecie państwa, gdzie Samsung jest liderem na rynku tabletów. Credit Suisse Research Institute przeprowadziło ciekawe badanie na terenie 9 rozwijających się regionów (w tym w Brazylii, Chinach, Indiach, Indonezji, Meksyku, Rusji, Arabii Saudayjskiej, Turcji oraz Afryce Południowej). Ankiecie poddano niemal 16 tysięcy klientów z tych państw. Niemal 30% z nich wskazuje firmę Samsung, jako producenta urządzeń mobilnych, których zakup dokonano by w pierwszej kolejności. Najwięcej osób zainteresowanych produktami Koreańczyków było w Arabii Saudyjskiej (57%), Turcji (46%) oraz Brazylii (42%).
Skąd to wynika? Przede wszystkim z małej zamożności klientów w tych państwach, ale nie tylko. Samsung we własnej ofercie posiada bardzo wiele różnych tabletów internetowych, których ceny zaczynają się już od 149 dolarów (za Samsunga Galaxy Tab 3 Lite), na urządzeniach high-endowych skończywszy (seria Galaxy NotePRO i Galaxy Tab S). To sprawia, że nawet mniej zamożne osoby znajdą tutaj coś dla siebie. Pomijając już fakt, że budżetowe urządzenia nadają się często tylko do podstawowych zastosowań i z czasem okazuje się, że nie spełniają wszystkich wymagań klienta, ale to już inna historia. Natomiast w przypadku Apple trudno szukać tabletów w cenie poniżej 299 dolarów (poza promocją). To sprawia, że wielu klientów nawet nie bierze pod uwagę tabletów z iOS. Głównie z racji wysokiej ceny.
Zróżnicowana oferta koreańskiej firmy to jednak nie wszystko. Samsung posiada również rozbudowaną machinę marketingową. Producent doskonale potrafi promować własne produkty. W połączeniu ze zróżnicowanym portfolio otrzymujemy coś, czego próżno szukać w ofercie innych firm, a Koreańczycy potrafią doskonale fakt ten wykorzystać.
Jak natomiast sytuacja wygląda w Polsce? Nad Wisłą Samsung również jest liderem. Firma w kraju sprzedaje najwięcej tabletów internetowych. W zeszłym roku było to aż 2 miliony tego typu urządzeń. Wynik, o którym jakikolwiek inny producent w Polsce może tylko pomarzyć. Nawet Apple. W kraju dochodzi jeszcze jeden czynnik, który sprawia, że Polacy tak chętnie sięgają po urządzenia koreańskiej firmy i jest to… przywiązanie do marki. Ponadto Samsung nad Wisłą często organizuje różne promocje na własne urządzenia, w tym także tablety, kiedy to te oferowane są w niższych cenach lub wraz z ciekawymi gratisami.
Samsung jednak chce więcej. Marzeniem firmy jest zdetronizowanie Apple z pierwszego miejsca wśród producentów na całym świecie. Najmniejsza różnica występowała w pierwszym kwartale tego roku (około 3,5 mln). Sprzedaż iPadów w skali rok/rok jednak ciągle maleje i Koreańczycy mają własną szansę w zdobyciu podium w obecnym kwartale. Głównie za sprawa udanej serii Galaxy Tab S.
Źródło: KoreaHerald