J.D. Power: Amazon Kindle Fire pobił iPada w rankingu satysfakcji z tabletów
J.D. Power od kilku lat publikuje własny ranking satysfakcji klientów z tabletów internetowych. Pierwsze miejsce do tej pory okupował tutaj iPad od Apple. Do teraz, gdyż w najnowszym zestawieniu tablet z iOS został zdetronizowany… przez Kindle Fire od Amazonu, z którego to teraz Amerykanie są najbardziej zadowoleni. Jak przedstawia się ścisła czołówka?
J.D. Power od kilku lat publikuje własny ranking satysfakcji klientów z tabletów internetowych. Pierwsze miejsce do tej pory okupował tutaj iPad od Apple. Do teraz, gdyż w najnowszym zestawieniu tablet z iOS został zdetronizowany… przez Kindle Fire od Amazonu, z którego to teraz Amerykanie są najbardziej zadowoleni. Jak przedstawia się ścisła czołówka?
Przeczytaj koniecznie >> iPad: które z modeli tabletów Apple były najpopularniejsze w Polsce przez ostatnie pół roku?
J.D. Power przeprowadziło kolejną ankietę na temat satysfakcji klientów z tabletów internetowych. Badanie przeprowadzono w obrębie pięciu aspektów (w nawiasie udział % dla całej oceny) i były to: wydajność (28%), łatwość obsługi (22%), funkcje tabletu (22%), stylistyka i wzornictwo (17%) oraz cena (11%). Ocena końcowa została przekalkulowana na podstawie skali w postaci tysiąca punktów.
Ogólne zadowolenie z tabletów w Stanach Zjednoczonych pozostało w zasadzie niezmienne i wyniosło 820 punktów (rok wcześniej było to 821 punktów). Doszło jednak do zmiany lidera. Według najnowszych wyników opublikowanych przez J.D. Study wynika, że na pierwszej pozycji uplasował się Kindle Fire od Amazonu z wynikiem 827 punktów. Dopiero na kolejnym miejscu mamy iPada z wynikiem w postaci 824 punktów. Natomiast trzecie miejsce przypadło Samsungowi z 821 punktami. Pierwszą piątkę zamyka ASUS (809 punktów) i Acer (780 punktów), co widzimy na poniższym wykresie.
Kluczowe informacje z ostatniego badania J.D. Study, to następujące szczegóły:
- Po raz pierwszy liderem w Stanach Zjednoczonych został Amazon Kindle Fire, którego klienci chwalą sobie przede wszystkim za łatwość obsługi oraz dobrą cenę. Natomiast w przypadku tabletów Apple i Samsunga ankietowani wskazywali przede wszystkim na wydajność oraz stylistykę i wzornictwo;
- Niemal co trzeci ankietowany (dokładnie 32%) stwierdziło, że wybór tabletu był podyktowany przede wszystkim jego ceną;
- Osoby, które są zadowolone z własnego tabletu w większości przypadków (62%) są na pewno gotowe zarekomendować producenta innym. W przypadku osób mniej zadowolonych jest to tylko grupa 29% ankietowanych;
- Średnią kwotą, którą ludzie w Stanach Zjednoczonych są w stanie wydać na tablet, to 345 dolarów. To o 48 dolarów mniej niż w 2013 roku.
Badanie J.D. Study zostało przeprowadzone wśród 2686 ankietowanych (osób mających tablety) w okresie od marca do sierpnia tego roku.
Nie ukrywajmy, ale tablety Amazonu rzeczywiście są przystępne cenowo i oferują wiele unikalnych funkcji (w połączeniu z usługami producenta), których próżno szukać u konkurencji. To sprawia, że są chętnie wybieranymi przez klientów. Niestety, nie przekłada się to na jakieś super wyniki sprzedaży. Amazon nie znajduje się nawet w pierwszej piątce producentów tabletów i raczej nie zanosi się na to, aby uległo to w niedługim czasie zmianie.
Natomiast Apple notuje spadek sprzedaży iPadów, co niestety odbija się również w rankingu zadowolenia. Trzecia pozycja Samsunga nie dziwi, gdyż koreański producent od dłuższego czasu znajduje się zaraz za firmą z Cupertino.
Tak na marginesie, ciekawe jak podobne badanie wyglądałoby w Polsce? Może spróbujemy odpowiedzieć na to pytanie razem? W tym celu zagłosujcie tylko na jednego z top producentów w poniższej sondzie. Czekamy na wasze głosy i uwagi!
Źródło: J.D. Power