Indie to odległy kraj, ale z pewnością warty uwagi z racji faktu, że w zeszłym kwartale zaliczono tam naprawdę duży skok sprzedaży tabletów internetowych, o czym raportuje firma analityczna IDC. Liderem na rynku tabletów w Indiach pozostaje Samsung, który miał w trzecim kwartale tego roku udział na poziomie 22,2%. Natomiast Apple, które jest światowym liderem rynku tabletów, w Indiach musi zadowolić się piątym miejscem. Jakie więc firmy sprzedają tam więcej tabletów niż gigant z Cupertino? Odpowiedź na to pytanie znajdziecie w tym artykule.
Przeczytaj koniecznie >> iPad: które z modeli tabletów Apple były najpopularniejsze w Polsce przez ostatnie pół roku?
IDC (International Data Corporation) opublikowało nowy raport na temat sprzedaży tabletów internetowych w zeszłym kwartale na terenie Indii. Od początku lipca do końca września tego roku sprzedano w tym państwie 940 tysięcy tabletów, a więc o 10% więcej niż w adekwatnym okresie sprzed roku. To niemal milion urządzeń, a więc naprawdę wiele, gdy pod uwagę weźmiemy fakt, iż dane dotyczą tylko jednego kraju. W tym samym czasie na świecie sprzedano 53,8 mln tabletów.
Jak natomiast przedstawia się pierwsza piątka producentów? Zupełnie inaczej niż w rankingu światowym i wygląda to tak:
1. Samsung – liderem rynku tabletów w Indiach jest koreański gigant, który na świecie plasuje się na drugiej pozycji, zaraz po Apple. Samsung miał w zeszłym kwartale udział na poziomie aż 22,2%, a to oznacza, że sprzedał w samych Indiach ponad 200 tysięcy tabletów. Z informacji ujawnionych przez IDC wynika, że sukces możliwy był za sprawą zróżnicowanej oferty. Od tanich Galaxy Tabów z 7-calowymi ekranami na high-endowych Galaxy Tab S skończywszy.
2. Micromax – drugie miejsce w Indiach należy do firmy Micromax. W zeszłym kwartale producent miał udział na poziomie 10,9%. Całkiem nieźle, ale warto wziąć pod uwagę fakt, że Micromax ostatnimi czasy traci udziały.
3. iBall – kolejna firma, której produkty nie występują w Polsce. iBall depcze Micromax po piętach, bo w zeszłym kwartale miał udział tylko o 0,3% gorszy od drugiej z firm. iBall ma w ofercie wiele różnych tabletów z funkcją telefonowania, które są niedrogie i dlatego są tak często wybierane przez klientów w Indiach.
4. Datawind – czwarte miejsce należy do brytyjskiego producenta i to zapewne nie powinno nikogo dziwić. Wszak Daatawind ukrywa się za jednym z najtańszych tabletów świata, czyli Aakash, który przygotowano we współpracy z indyjskim systemem szkolnictwa. Aakash oferowany jest studentom i uczniom w ramach programu wyrównywania szans i kosztuje zaledwie równowartość niespełna 100 złotych. Pozostałą kwotę dopłaca państwo.
5. Apple – dopiero na piątym miejscu mamy firmę z Cupertino. Niestety, Apple jest liderem na świecie, ale w Indiach już nie. W zasadzie to też nie powinno dziwić. iPady nie są tanie i wiele osób w Indiach po prostu nie jest w stanie ich kupić. W zeszłym kwartale Apple miało w Indiach udział na poziomie 6,7%, co przekłada się na około 63 tysiące sprzedanych tabletów.
Rynek indyjski jest tak naprawdę dosyć podobny do naszego. U nas również liderem jest Samsung, następnie mamy kilka innych firm, a dopiero na siódmej pozycji znajdziemy Apple.
IDC: sprzedaż tabletów zwalnia. Apple zaliczy w tym roku spadek
Źródło: IDC