Tablety stanowią tylko 5% sprzedaży SONY Mobile, a ma być gorzej
Sony Mobile to firma, którą kojarzymy przede wszystkim ze smartfonami, ale nie tylko. Wszak w ofercie producenta co jakiś czas pojawiają się również nowe tablety internetowe z serii Xperia Z Tablet. Okazuje się jednak, co ujawnił nowy CEO Sony Mobile Communications – Hiroki Totoki, że tablety stanowią jedynie około 5% sprzedaży firmy, a więc bardzo niewiele. Co to oznacza i czy mogłoby być lepiej?
Sony Mobile to firma, którą kojarzymy przede wszystkim ze smartfonami, ale nie tylko. Wszak w ofercie producenta co jakiś czas pojawiają się również nowe tablety internetowe z serii Xperia Z Tablet. Okazuje się jednak, co ujawnił nowy CEO Sony Mobile Communications – Hiroki Totoki, że tablety stanowią jedynie około 5% sprzedaży firmy, a więc bardzo niewiele. Co to oznacza i czy mogłoby być lepiej?
Przeczytaj koniecznie >> Tablety w Polsce. Wiemy, które z modeli były najpopularniejsze przez ostatnie pół roku!
Nie ukrywajmy, ale Sony Mobile rzeczywiście kojarzymy przede wszystkim ze smartfonami. Nowe modele tabletów pojawiają się w ofercie firmy znacznie rzadziej. Dlaczego? Ponieważ taka jest strategia firmy (a czy dobra lub zła? O tym za chwilę), co potwierdziła w wywiadzie dla nas szefowa Sony Mobile Polska – Agnieszka Jaskiewicz.
Sony Mobile niedawno doczekało się nowego szefa do spraw komunikacji i został nim Hiroki Totoki, który niedawno zorganizował spotkanie z mediami, w trakcie którego przedstawił pewne informacje na temat obecnego stanu firmy, jak i planów na przyszłość.
Totoki zdradził, że w 2013 roku sprzedaż tabletów stanowiła jedynie 5% całości przychodów Sony Mobile, a więc bardzo niewiele. Co ciekawe, prognozuje on, że za jakiś czas udział ten będzie jeszcze mniejszy i spadnie w 2016 roku do wartości 3-4%.
To oznacza tylko jedno. Rynek tabletów nie jest dla Sony Mobile priorytetem, co resztą wiemy nie od dziś. Japoński gigant jakoś nigdy specjalnie nie przykładał uwagi do tabletów i w zasadzie wprowadzał do oferty nowy model raz na kilka(naście) miesięcy. Jest to o tyle ciekawe, że Sony Mobile mimo wszystko zawsze starało się stanąć na wysokości zadania i oferowało nietuzinkowe tablety. Starsze modele, jak Sony Tablet P z dwoma rozkładanymi ekranami z pewnością były co najmniej warte uwagi i wyróżniały się na tle konkurencji. Natomiast kolejne urządzenia z serii Xperia Z Tablet cechowały się podzespołami z najwyższej półki, które zamykano w wodoodpornych obudowach.
Czy to jednak oznacza, że Sony Mobile sprzedaje bardzo mało tabletów? Nie, z pewnością nie. Na pewno nie tyle co Samsung czy ASUS, ale nie są to też liczby rzędu kilku tysięcy sztuk na kwartał, ale większe. Problemem Sony zdaje się być brak zróżnicowanej oferty i rzadkie premiery nowych modeli. Gdyby to udało się zmienić, to Sony Mobile z pewnością miałoby szansę powalczyć o miejsce w pierwszej piątce producentów. Wszak urządzenia Japończyków są świetne wykonane i spasowane, a przy tym oferują całkiem udany stosunek jakości i możliwości do ceny.
Zdaje się jednak, że Sony za bardzo nie chce zmieniać swojej polityki wobec tabletów. Totoki dodał, że pomimo gorszych prognoz na przyszłe lata w planach firmy absolutnie nie ma pomysłów związanych z wycofaniem się z rynku tabletów. Tak więc tablety od Sony (przynajmniej jeszcze przez jakiś czas) nie podzielą losu marki VAIO, która została jakiś czas temu odsprzedana.
Na koniec warto dodać, że Sony rzekomo przygotowuje high-endowy tablet Xperia Z4 Tablet Ultra, o którym w sieci ostatnio pojawia się coraz więcej informacji. Urządzenie ma mieć ekran o przekątnej 12,9 cala i rozdzielczości 3840 x 2400 pikseli, wydajny procesor Qualcomm Snapdragon oraz aparat fotograficzny 8 Mpix. Całość zostanie zamknięta w kompaktowej obudowie o grubości 8,6 mm. Podobno premiera tego tabletu ma odbyć się w pierwszej połowie 2015 roku.
Źródło: xperiablog