AppFigures opublikowało nowy raport, z którego wynika, że 2014 rok należał do aplikacji na Androida oraz sklepu Google Play. Platforma Google rośnie coraz szybciej. Android ma nie tylko więcej aplikacji niż system iOS, ale także większą liczbę deweloperów w postaci niemal 400 tysięcy programistów. Tym samym „rządy” App Store i systemu iOS odeszły w zeszłym roku w zapomnienie. Jakie jeszcze szczegóły zawiera raport AppFigures? Sprawdźcie sami!
Przeczytaj koniecznie >> Tablety w Polsce. Wiemy, które z modeli były najpopularniejsze przez ostatnie pół roku!
Do niedawno to App Store postrzegany był jako główna kolebka dla deweloperów aplikacji mobilnych. I rzeczywiście, jeszcze w 2013 roku tak było. Sklep z aplikacjami na iUrządzenia z systemem iOS miał najwięcej programów i gier. To jednak uległo zmianie w zeszłym roku, czego dowodzi nowy raport opublikowany przez AppFigures.
Zacznijmy od tego, że App Store nie jest już sklepem, w którym znajduje się najwięcej aplikacji i gier. Do przełomu doszło w zeszłym roku. Obecnie najwięcej pozycji znajduje się w Google Play. Przez ostatnie 12 miesięcy w sklepie z aplikacjami na Androida przybyło drugie tyle programów i gier. W 2014 roku w Google Play znajdowało się 1,43 miliona aplikacji. Natomiast w App Store „tylko” 1,21 mln aplikacji i gier (wzrost o 60% względem 2013 roku). Później długo nic i mamy Amazon AppStore z liczbą 293 tysięcy aplikacji (wzrost o 80% względem 2013 roku).
Google Play w 2014 roku pozyskało również wielu nowych deweloperów. Ich liczba w zeszłym roku wzrosła do 388 tysięcy. To ponad 100 tysięcy więcej niż liczba deweloperów skupionych wokół App Store, których jest 282 tysiące. Natomiast Amazon ma ich 48 tysięcy.
W raporcie AppFigures znajdziemy także informacje na temat najszybciej rosnących kategorii aplikacji w sklepach App Store i Google Play – na podstawie liczby nowych aplikacji. W przypadku tego pierwszego najpopularniejsze były następujące kategorie:
- Biznes;
- Jedzenie i picie;
- Lifestyle;
- Sieci społecznościowe;
- Katalogi.
Natomiast w Google Play były to następujące kategorie:
- Gry;
- Fotografia;
- Muzyka;
- Biznes;
- Rozrywka.
Skąd tak znaczący wzrost zainteresowania ze strony deweloperów platformą Google? Oczywiście wynika to z coraz większej popularności Androida. Wszak system Google od lat rządzi na smartfonach, a od jakiegoś czasu jest najpopularniejszy także na tabletach internetowych, gdzie jeszcze w 2012 roku rynek należał do iPada.
Coraz większa popularność Androida, wsparcie od Google i chęć zarobku sprawiają, że deweloperzy wykazują coraz większe zainteresowanie aplikacjami i grami na Androida. Było to zresztą widać w zeszłym roku, gdy wiele uznanych gier i aplikacji miało swoje premiery na iOS i Androidzie w tym samym czasie. Do niedawna wiele tytułów pojawiało się na platformie Google z opóźnieniem, gdyż deweloperzy w pierwszej kolejności skupiali się na urządzeniach z iOS. Szkoda tylko, że wraz ze wzrostem liczby aplikacji na Androida i deweloperów skupionych wokół tego systemu niekoniecznie musi iść w parze zarobek, czego dobrym przykładem są statystyki opublikowane niedawno przez ustwogames – twórców Monument Valley, z których wynikało, że 95% kopii gry na Androida nie zostało opłaconych.
Więcej informacji i wykresów znajdziecie udając się do źródła tej informacji.
Źródło: AppFigures (via Android Authority)